graduate 版 (精华区)

发信人: kodak (每一次喊你在我心), 信区: oversea
标  题: strategy for reading
发信站: 听涛站 (Sun Oct 29 17:07:51 2000), 转信


Reading: Understanding Implicit Meaning
Click on a choice to find out more about this skill.
Description | Samples | Strategies | Return to Test Results
----------------------------------------------------------------------------
----
Reading: Understanding Implicit Meaning
Questions of this type test the ability to infer what is implied or suggeste
d in a passage, as opposed to what is explicitly stated there. This is a vit
al reading skill, especially for graduate students who encounter texts that 
first provide information and then build on it to make larger arguments. Suc
h texts are usually very economical in their presentation--they avoid repeti
tion by relying on indirect or implied references to information that has al
ready been presented explicitly at earlier points. Understanding such texts 
necessarily involves making inferences about how explicit information in var
ious parts of the text works together to convey ideas that are only implied.

----------------------------------------------------------------------------
----
Sample Question
 It is possible for students to obtain
 advanced degrees in English while knowing
 little or nothing about traditional scholarly
 methods. The consequences of this neglect
5
 of traditional scholarship are particularly
 unfortunate for the study of women writers.
 If the canon---the list of authors whose works
 are most widely taught---is ever to include
 more women, scholars must be well trained
10
 in historical scholarship and textual editing.
 Scholars who do not know how to read
 early manuscripts, locate rare books,
 establish a sequence of editions, and so
 on are bereft of crucial tools for revising
15
 the canon.
 To address such concerns, an
 experimental version of the traditional
 scholarly methods course was designed to
 raise students' consciousness about the
20
 usefulness of traditional learning for any
 modern critic or theorist. To minimize the
 artificial aspects of the conventional course,
 the usual procedure of assigning a large
 number of small problems drawn from the
25
 entire range of historical periods was
 abandoned, though this procedure has the
 obvious advantage of at least superficially
 familiarizing students with a wide range of
 reference sources. Instead students were
30
 engaged in a collective effort to do original
 work on a neglected eighteenth-century writer,
 Elizabeth Griffith, to give them an authentic
 experience of literary scholarship and to
 inspire them to take responsibility for the
35
 quality of their own work.
 Griffith's work presented a number of
 advantages for this particular pedagogical
 purpose. First, the body of extant scholarship
 on Griffith was so tiny that it could all be read in
40
 a day; thus students spent little time and effort
 mastering the literature and had a clear field
 for their own discoveries. Griffith's play The
 Platonic Wife exists in three versions, enough
 to provide illustrations of editorial issues but
45
 not too many for beginning students to
 manage. In addition, because Griffith was
 successful in the eighteenth century, as her
 continued productivity and favorable reviews
 demonstrate, her exclusion from the canon
50
 and virtual disappearance from literary history
 also helped raise issues concerning the
 current canon.
 The range of Griffith's work meant
 that each student could become the world's
55
 leading authority on a particular Griffith text.
 For example, a student studying Griffith's
 Wife in the Right saw a first edition of the
 play and studied it for some weeks. This
 student was suitably shocked and outraged
60
 to find its title transformed into A Wife in the
 Night in Watt's Bibliotheca Britannica. Such
 experiences, inevitable and common in
 working on a writer to whom so little attention
 has been paid, serve to vaccinate the
65
 student---I hope for a lifetime---against
 credulous use of reference sources.
  It can be inferred that the author of the passage considers traditional sc
holarly methods courses to be
(A)  irrelevant to the work of most students
(B)  inconsequential because of their narrow focus
(C)  unconcerned about the accuracy of reference sources
(D)  too superficial to establish important facts about authors
(E)  too wide-ranging to approximate genuine scholarly activity
----------------------------------------------------------------------------
----
This example asks you to infer something about what its author must believe 
about traditional scholarly methods courses. By considering what the author 
states explicitly about such courses, you can reach a conclusion about the a
uthor's unstated opinions.
Your first step is to localize where in the passage the information about su
ch courses is found; the second paragraph discusses such courses at length. 
Referring to such courses as "conventional," the author states that these co
urses have "artificial aspects," that their usual procedure is to "assign a 
large number of small problems drawn from the entire range of historical per
iods," and that they "superficially" familiarize students with a wide range 
of reference sources.
Since the passage contrasts traditional courses with the experimental one, t
he information in the second paragraph about the experimental course is also
 relevant to answering the question. The passage as a whole presents the exp
erimental course favorably, and the second paragraph describes how the exper
imental course differs from traditional courses in that the former focuses n
arrowly on a single author's work to provide a more authentic scholarly expe
rience for students. Since the experiment was designed to improve upon tradi
tional courses, we can infer that the author most probably thinks that tradi
tional courses are deficient by virtue of their breadth and artificiality. T
hus the best answer is E.
Strategy Summary:
Determine what explicit information you need to consider in order to make th
e inference required by the question. Localize that explicit information in 
the passage and review it, keeping in mind the overall intent of the passage
. Make the best inference you can about what the passage is implying and loo
k among the options to find the clearest match.
Return to Test Results
Help | Home | Logout

--
我只是想喝一杯牛奶!

※ 来源:.听涛站 cces.net.[FROM: 匿名天使的家]
[百宝箱] [返回首页] [上级目录] [根目录] [返回顶部] [刷新] [返回]
Powered by KBS BBS 2.0 (http://dev.kcn.cn)
页面执行时间:1.508毫秒