graduate 版 (精华区)

发信人: kodak (每一次喊你在我心), 信区: oversea
标  题: strategy for reading
发信站: 听涛站 (Sun Oct 29 17:09:59 2000), 转信


Reading: Understanding Explicit Meaning
Click on a choice to find out more about this skill.
Description | Samples | Strategies | Return to Test Results
----------------------------------------------------------------------------
----
Reading: Understanding Explicit Meaning
Questions of this type test the ability to locate and understand a specific 
piece or pieces of information explicitly stated in a reading passage. This 
skill is valuable whenever you are reading something primarily to find an an
swer to a specific limited question, or when you are trying to find specific
 information that you know is contained in a source you have already read.
----------------------------------------------------------------------------
----
Sample Question
 It is possible for students to obtain
 advanced degrees in English while knowing
 little or nothing about traditional scholarly
 methods. The consequences of this neglect
5
 of traditional scholarship are particularly
 unfortunate for the study of women writers.
 If the canon---the list of authors whose works
 are most widely taught---is ever to include
 more women, scholars must be well trained
10
 in historical scholarship and textual editing.
 Scholars who do not know how to read
 early manuscripts, locate rare books,
 establish a sequence of editions, and so
 on are bereft of crucial tools for revising
15
 the canon.
 To address such concerns, an
 experimental version of the traditional
 scholarly methods course was designed to
 raise students' consciousness about the
20
 usefulness of traditional learning for any
 modern critic or theorist. To minimize the
 artificial aspects of the conventional course,
 the usual procedure of assigning a large
 number of small problems drawn from the
25
 entire range of historical periods was
 abandoned, though this procedure has the
 obvious advantage of at least superficially
 familiarizing students with a wide range of
 reference sources. Instead students were
30
 engaged in a collective effort to do original
 work on a neglected eighteenth-century writer,
 Elizabeth Griffith, to give them an authentic
 experience of literary scholarship and to
 inspire them to take responsibility for the
35
 quality of their own work.
 Griffith's work presented a number of
 advantages for this particular pedagogical
 purpose. First, the body of extant scholarship
 on Griffith was so tiny that it could all be read in
40
 a day; thus students spent little time and effort
 mastering the literature and had a clear field
 for their own discoveries. Griffith's play The
 Platonic Wife exists in three versions, enough
 to provide illustrations of editorial issues but
45
 not too many for beginning students to
 manage. In addition, because Griffith was
 successful in the eighteenth century, as her
 continued productivity and favorable reviews
 demonstrate, her exclusion from the canon
50
 and virtual disappearance from literary history
 also helped raise issues concerning the
 current canon.
 The range of Griffith's work meant
 that each student could become the world's
55
 leading authority on a particular Griffith text.
 For example, a student studying Griffith's
 Wife in the Right saw a first edition of the
 play and studied it for some weeks. This
 student was suitably shocked and outraged
60
 to find its title transformed into A Wife in the
 Night in Watt's Bibliotheca Britannica. Such
 experiences, inevitable and common in
 working on a writer to whom so little attention
 has been paid, serve to vaccinate the
65
 student---I hope for a lifetime---against
 credulous use of reference sources.
  According to the passage, the size of the body of extant scholarship on El
izabeth Griffin was pedagogically significant because it
(A)  permitted students to survey that scholarship in a relatively short amo
unt of time
(B)  encouraged students to look for inaccuracies and contradictions in that
 scholarship
(C)  ensured that editorial issues raised by that scholarship were kept to a
 minimum
(D)  clearly demonstrated that scholarship's influence on Elizabeth Griffith
's exclusion from the canon
(E)  allowed each student to focus on a single work within that body of scho
larship
----------------------------------------------------------------------------
----
In this example you are being asked about the extant scholarship on Elizabet
h Griffith and how the size of that body of scholarship contributed to the p
urposes of the course in question. Your first task is to localize the sectio
n of the passage where this topic is under discussion--in this case, the sec
ond sentence of the third paragraph. Determine what information is stated ex
plicitly: "First, the body of extant scholarship on Griffith was so tiny tha
t it could all be read in a day; thus students spent little time and effort 
mastering the literature..." Once you have narrowed down the explicit inform
ation provided, you can consider the options and choose the one that best pa
raphrases that information. Thus A is the best answer.
Strategy summary:
Find all the places in the passage where the specific topic you are looking 
for is discussed. Reread those sections and mentally list the facts that are
 provided about the topic in question. The best answer will usually be a clo
se paraphrase of the actual words used in the passage.
Return to Test Results
Help | Home | Logout

--
我只是想喝一杯牛奶!

※ 来源:.听涛站 cces.net.[FROM: 匿名天使的家]
[百宝箱] [返回首页] [上级目录] [根目录] [返回顶部] [刷新] [返回]
Powered by KBS BBS 2.0 (http://dev.kcn.cn)
页面执行时间:1.554毫秒