graduate 版 (精华区)

发信人: kodak (每一次喊你在我心), 信区: oversea
标  题: strategy for Organization and Argument
发信站: 听涛站 (Sun Oct 29 17:10:45 2000), 转信


Organization and Argument
Click on a choice to find out more about this skill.
Description | Samples | Strategies | Return to Test Results
----------------------------------------------------------------------------
----
Organization and Argument
Some of the questions within this skill category test the ability to identif
y the primary purpose of a reading selection. This skill is important in all
owing you to understand the broad implications of a reading selection--that 
is, to gain an understanding beyond simply retaining individual pieces of in
formation contained in the reading.
In order to determine the primary purpose, you must decide how the various p
ieces of information presented in the reading function together to serve an 
overall purpose. A good strategy with shorter selections is to determine the
 function of each sentence in the passage before trying to determine the ove
rall purpose of the passage. With longer selections, such as this one, it is
 more efficient to do this for paragraphs than sentences.
----------------------------------------------------------------------------
----
Sample Question
 It is possible for students to obtain
 advanced degrees in English while knowing
 little or nothing about traditional scholarly
 methods. The consequences of this neglect
5
 of traditional scholarship are particularly
 unfortunate for the study of women writers.
 If the canon---the list of authors whose works
 are most widely taught---is ever to include
 more women, scholars must be well trained
10
 in historical scholarship and textual editing.
 Scholars who do not know how to read
 early manuscripts, locate rare books,
 establish a sequence of editions, and so
 on are bereft of crucial tools for revising
15
 the canon.
 To address such concerns, an
 experimental version of the traditional
 scholarly methods course was designed to
 raise students' consciousness about the
20
 usefulness of traditional learning for any
 modern critic or theorist. To minimize the
 artificial aspects of the conventional course,
 the usual procedure of assigning a large
 number of small problems drawn from the
25
 entire range of historical periods was
 abandoned, though this procedure has the
 obvious advantage of at least superficially
 familiarizing students with a wide range of
 reference sources. Instead students were
30
 engaged in a collective effort to do original
 work on a neglected eighteenth-century writer,
 Elizabeth Griffith, to give them an authentic
 experience of literary scholarship and to
 inspire them to take responsibility for the
35
 quality of their own work.
 Griffith's work presented a number of
 advantages for this particular pedagogical
 purpose. First, the body of extant scholarship
 on Griffith was so tiny that it could all be read in
40
 a day; thus students spent little time and effort
 mastering the literature and had a clear field
 for their own discoveries. Griffith's play The
 Platonic Wife exists in three versions, enough
 to provide illustrations of editorial issues but
45
 not too many for beginning students to
 manage. In addition, because Griffith was
 successful in the eighteenth century, as her
 continued productivity and favorable reviews
 demonstrate, her exclusion from the canon
50
 and virtual disappearance from literary history
 also helped raise issues concerning the
 current canon.
 The range of Griffith's work meant
 that each student could become the world's
55
 leading authority on a particular Griffith text.
 For example, a student studying Griffith's
 Wife in the Right saw a first edition of the
 play and studied it for some weeks. This
 student was suitably shocked and outraged
60
 to find its title transformed into A Wife in the
 Night in Watt's Bibliotheca Britannica. Such
 experiences, inevitable and common in
 working on a writer to whom so little attention
 has been paid, serve to vaccinate the
65
 student---I hope for a lifetime---against
 credulous use of reference sources.
  The author of the passage is primarily concerned with
(A)  revealing a commonly ignored deficiency
(B)  proposing a return to traditional terminology
(C)  describing an attempt to correct a shortcoming
(D)  assessing the success of a new pedagogical approach
(E)  predicting a change in a traditional teaching strategy
----------------------------------------------------------------------------
----
This selection has four paragraphs. The first describes a possible skills de
ficiency and how that deficiency can hinder students. The second describes a
n experimental pedagogical approach designed "to address such concerns," tha
t is, concerns about the deficiency already described. It contrasts "the con
ventional course" of study, characterized as presenting a large number of sm
all problems drawn from many historical periods, with an experimental approa
ch that focused on one particular author. The third and fourth paragraphs de
scribe various aspects of the chosen author's work and show how these provid
ed unique learning opportunities for students participating in the experimen
t.
After looking at the function of each paragraph, it can be concluded that th
e primary purpose of the passage as a whole is to describe an experiment aim
ed at countering a particular deficiency. This makes (C) the best answer to 
the question.
It should be noted that answer (D), "assessing the success of a new pedagogi
cal approach," is very attractive but not quite right. Although the passage 
gives anecdotal information about student experiences during the study, it d
oes not provide an overall assessment of the actual outcome of the course fo
r student learning. Furthermore, a passage "assessing the actual success of 
a new pedagogical approach" would have to give information about how well th
e approach succeeded in achieving its larger aims. In this case, since the p
edagogical approach was intended to teach "traditional scholarly methods" an
d not just the works of one author, the passage would have to provide inform
ation about whether, after the course, students could generalize and apply t
he skills they had learned to the study of other authors. In fact, the passa
ge provides no information about how well the course actually remedied the d
eficiency described in the first paragraph.
Strategy summary:
Consider how individual sentences or paragraphs relate to one another and de
cide what overall purpose they serve. To evaluate a particular answer choice
, imagine what information a passage would have to contain if its overall pu
rpose were the one stated in the answer choice.
Return to Test Results
Help | Home | Logout

--
我只是想喝一杯牛奶!

※ 来源:.听涛站 cces.net.[FROM: 匿名天使的家]
[百宝箱] [返回首页] [上级目录] [根目录] [返回顶部] [刷新] [返回]
Powered by KBS BBS 2.0 (http://dev.kcn.cn)
页面执行时间:1.432毫秒