graduate 版 (精华区)

发信人: threeinone (逃.....), 信区: Oversea
标  题: 怎样写Recommendation Letter
发信站: 听涛站 (Sat Oct 23 19:42:33 1999), 转信



OK. You've written a dynamite personal statement and filled out the appli
cations. You're coping with school, work, research, volunteer commitments,
 and applications when all of a sudden you get an unexpected curve ball. O
ne of your recommenders says. "I 
really want to help you get into grad school. Why don't you write the let
ter of rec, and I'll sign it. That way it will emphasize exactly what you 
think is most important." 

You of course graciously acknowledge the recommender's good intentions an
d thank him or her for the outstanding idea. Inwardly you panic, curse, an
d think, "I can't write one more word. When am I going to find the time to
 do it? And what on earth am I 
supposed to say?" 

Relax. I'll tell you what a recommender should say. In fact, you can pass
 these tips on to your recommenders in case they don't know what to say an
d don't ask you to say it. 

10 Tips for Recommenders
Review a copy of the applicant's personal statement or application essays
 so that your letter of recommendation can dovetail with--not conflict wit
h or duplicate--the rest of the application. 
Ask the applicant to supply you with additional information like a résum
é. 
Describe your qualifications for comparing the applicant to other applica
nts. 
I have been teaching for twenty years and have advised approximately 450 
students on independent research projects over the last five years. 

I have personally supervised ten interns every summer for the last five y
ears plus worked with over two hundred college graduates in my capacity as
 trainer for Big Bank Corp.

Discuss how well you know the applicant. 
I was able to get to know Mr. Doe because he made it a point to attend tw
o of my sections every week when only one was required. 

Ms. Smith reported directly to me for two years prior to her well-deserve
d promotion to the position of Assistant Campaign Manager

Choose two to three qualities that you observed in the applicant. 
Jane has a rare blend of top writing and interpersonal skills. 

The combination of tenacity, analytical abilities, and good communication
s skills found in Mr. Doe is truly unique. 

In discussing those qualities, support your statements with specific inst
ances in which he or she demonstrated those attributes. Be as concrete and
 detailed as possible 
He is the only student I ever had who came to all my office hours as part
 of a relentless, and ultimately successful, drive to master political the
ory. He was one of just ten percent in the class to receive an A. 

Because of Jane's writing skills, I didn't hesitate to ask her to write a
 report which was used by our PAC as the basis for a major policy statemen
t. Congressman X eventually used the statement, based on Jane's sophistica
ted 20-page analysis of Middle 
East politics, in lobbying for increased funding.

Try to quantify the student's strengths or rank him or her vis a vis othe
r applicants that you have observed. 
He was in the top 10% of his class. 

She has the best analytical skills of any person her age that I have ever
 supervised.

Avoid generalities and platitudes. 
Include some mild criticism, typically the flip-side of a strength. 
The only fault I have encountered in him is his retiring nature. His mode
sty sometimes hides a young man of remarkable strength and broad interests


Occasionally, her fortitude and persistence can turn into stubbornness, b
ut usually her good nature and level-headedness prevail. 

Discuss the applicant's potential in his or her chosen field. 
I enthusiastically recommend Mr. Doe to your graduate school. This well-r
ounded student will be a fine social worker. 

With her exceptional leadership, writing, and research skills, Ms. Smith 
will be an outstanding professor and a credit to the graduate school she a
ttends. 

 --
                                                                       
   ----------------     ._a@--=~~~az_                                  
     ____________,    _z@~---------=~@z_                               
    `~~~~~~~~~~~~'     `ezr---------zz'   `~~~~~~~~~~~~~~~~"           
  __________________    ]@L_________@@,                                
                        "~~~~~~~~~~~~~'                                

※ 来源:.听涛站 bbs.foundernet.edu.[FROM: bbs.foundernet.edu]
[百宝箱] [返回首页] [上级目录] [根目录] [返回顶部] [刷新] [返回]
Powered by KBS BBS 2.0 (http://dev.kcn.cn)
页面执行时间:1.154毫秒