graduate 版 (精华区)

发信人: threeinone (逃.....), 信区: Oversea
标  题: 怎样写Statement(6)
发信站: 听涛站 (Sat Oct 23 19:58:10 1999), 转信

Ten Tips


1. Express yourself in positive language. Say what is, not what is not. 

2. Use transitions between paragraphs. Transitions tie one paragraph to t
he next. 

A transition can be a word, like later, furthermore, additionally, or mor
eover; a phrase like After this incident...; or an entire sentence. 
If you are writing about Topic A and now want to discuss Topic B, you can
 begin the new paragraph with a transition such as "Like (or unlike) Topic
 A, Topic B..." 
3. Vary your sentence structure. It's boring to see subject, verb, object
 all the time. Mix simple, complex, and compound sentences. 

4. Understand the words you write. You write to communicate, not to impre
ss the admissions staff with your vocabulary. When you choose a word that 
means something other than what you intend, you neither communicate nor im
press. You do convey the wrong 
message or convince the admissions committee that you are inarticulate. 

5. Look up synonyms in a thesaurus when you use the same word repeatedly.
 After the DELETE key, the thesaurus is your best friend. As long as you f
ollow Tip 4, using one will make your writing more interesting. 

6. Be succinct. Compare: 

During my sophomore and junior years, there was significant development o
f my maturity and markedly improved self-discipline towards school work. 
During my sophomore and junior years, I matured and my self-discipline im
proved tremendously. 
The first example takes many more words to give the same information. The
 admissions people are swamped; they do not want to spend more time than n
ecessary reading your essay. Say what you have to say in as few words as p
ossible. Tips 7, 8, and 9 will 
help you to implement this suggestion.

7. Make every word count. Do not repeat yourself. Each sentence and every
 word should state something new. 

8. Avoid qualifiers such as rather, quite, somewhat, probably, possibly, 
etc. 

You might improve your writing somewhat if you sometimes try to follow th
is suggestion. 
The example contains nonsense. Deleting unnecessary qualifiers will stren
gthen your writing 1000%. Equivocating reveals a lack of confidence. If yo
u do not believe what you write, why should the admissions officer?

9. Use the active voice. Compare: 

The application was sent by the student. Passive voice 
The student sent the application. Active voice 
They both communicate the same information. The active voice, however, is
 more concise; it specifies who is performing the action and what is the o
bject. The passive voice is wordier and frequently less clear. 

10. Read and reread Elements of Style by William Strunk, Jr. and E.B. Whi
te. Containing basic rules of grammar, punctuation, composition, and style
, this indispensable classic is available in paperback and is only eighty-
five pages long. 


 
 
--                                                                       
    ----------------     ._a@--=~~~az_                                  
     ____________,    _z@~---------=~@z_                               
    `~~~~~~~~~~~~'     `ezr---------zz'   `~~~~~~~~~~~~~~~~"           
  __________________    ]@L_________@@,                                
                        "~~~~~~~~~~~~~'                                

※ 来源:.听涛站 bbs.foundernet.edu.[FROM: bbs.foundernet.edu]
[百宝箱] [返回首页] [上级目录] [根目录] [返回顶部] [刷新] [返回]
Powered by KBS BBS 2.0 (http://dev.kcn.cn)
页面执行时间:1.038毫秒