PCgame 版 (精华区)

发信人: scout (Love BW ), 信区: PCgame
标  题: BG2 Level 1 Priest Spells 
发信站: 听涛站 (Sat Oct 21 16:05:58 2000), 转信

Spell Key
Spheres - Spheres are similar to the school method used for Wizard spells, o
nly there are quite a few more. 16 to be exact. Clerics have access to almos
t all 16 spheres except Animal, Plant and weather and have some minor access
 to Elemental. Druids are more restricted, they can only cast from Animal, E
lemental, Plant, Healing, Weather and All. Druids also have minor access to
Divination.
Range - This is how far the wizard can project the spell. If the range is "t
ouch" then the caster has to be in melee range. If the range is "0" then the
 spell can only be cast on the caster himself.
Components - This is what is required to cast the spell. "V" is for verbal w
hich means the caster must be able to chant out loud, a silence effect could
 prevent this from happening. "S" is for somatic which means the spell requi
res hand or body gestures. In AD&D you may also see "M" for material compone
nts these have been removed in BG2.
Duration - This is simply how long the magical effects of the spell will las
t. One round lasts 6 seconds in AD&D, one turn lasts 10 rounds so a turn is
one minute.
Casting Time - This is how long the spell will take to cast, not sure how th
ey will do this in BG2.
Area of Effect - This can depend on the spell being cast, some spells will a
ffect a radius while others may affect only one target.
Saving Throw - This is the targets chance at either partially or completely
resisting the effects of the spell.
Spell Descriptions
 Bless
Sphere: All
Range: Sight of caster
Components: V, S
Duration: 6 rounds
Casting Time: 1 round
Area of Effect: 50-foot cube
Saving Throw: None
The Bless spell raises the morale of friendly creatures and any saving throw
 rolls they make against fear attacks by +1. Furthermore, it raises their at
tack die rolls by +1. The caster determines at what range (up to 60 yards) h
e will cast the spell. At the instant the spell is completed, it affects all
 creatures in a 50-foot cube centered on the point selected by the caster (t
hus, affected creatures leaving the area are still subject to the spell's ef
fect; those entering the area after the casting is completed are not).
 Command Word: Die
Sphere: Charm
Range: Sight of caster
Components: V
Duration: 1 round
Casting Time: 1
Area of Effect: 1 creature
Saving Throw: None
This spell enables the priest to command another creature to "die" (sleep) f
or a single round. At the end of the round, the creature awakens unharmed.
 Cure Light Wounds
Sphere: Healing
Range: Touch
Components: V, S
Duration: Instantaneous
Casting Time: 5
Area of Effect: 1 Creature
Saving Throw: None
This spell requires the priest to lay hands on the target and causes 1-8 poi
nts of wound or other injury damage to the creature's body to be healed. Thi
s healing cannot affect creatures without corporeal bodies, nor can it cure
wounds of creatures not living or of extraplanar origin. Curing is permanent
 insofar as the creature does not sustain further damage.
 Detect Evil
Sphere: All
Range: Sight of caster
Components:
Duration: 1 turn
Casting Time: 1 round
Area of Effect: Area of screen
Saving Throw: None
This spell discovers emanations of evil from any creature. Any evil creature
 within the range of the spell will glow red briefly. This can be useful whe
n you are not sure of an NPCs intentions that the party has encountered. For
 example if someone in the game is trying to strike a deal with you this spe
ll can tell you if they should be trusted or not.
 Entangle
Sphere: Plant
Range: Sight of caster
Components: V, S
Duration: 1 turn
Casting Time: 4
Area of Effect: 40-foot cube
Saving Throw: Negates
This spell enables the caster to cause plants in the area of effect to entan
gle creatures within the area. The grasses, weeds, bushes, and even trees wr
ap, twist, and entwine about the creatures, holding them fast for the durati
on of the spell. A creature that rolls a successful saving throw vs. spells
avoids entanglement. All creatures have a +3 bonus to their saves. An entang
led creature can still attack. Very effective low level spell for a party sk
illed in ranged attack.
 Magic Stone
Sphere: Combat
Range: Sight of caster
Components: V, S
Duration: Special
Casting Time: 4
Area of Effect: 1 creature
Saving Throw: None
By using this spell, the priest can temporarily enchant a small pebble. The
magical stone can then be hurled or slung at an opponent. The stone deals 1-
4 damage to whomever it hits. The stones are considered +1 weapons for deter
mining if a creature can be struck (those struck only by magical weapons, fo
r instance), although they do not have any attack or damage bonuses.
 Protection From Evil
Sphere: Protection
Range: Touch
Components: V, S
Duration: 10 rounds
Casting Time: 1
Area of Effect: 1 creature
Saving Throw: None
When this spell is cast, it creates a magical barrier around the recipient a
t a distance of one foot. The barrier moves with the recipient and all attac
ks made by evil or evilly enchanted creatures against the protected creature
 receive a penalty of -2 to each attack roll, and any saving throws caused b
y such attacks are made by the protected creature with a +2 bonus.
 Remove Fear
Sphere: Charm
Range: 10 yards
Components: V, S
Duration: 1 hour
Casting Time: 1
Area of Effect: 1 creature/4 levels
Saving Throw: Special
The priest instills courage in the spell recipient, raising his morale to it
s highest. The recipient's morale will gradually reset to normal as the dura
tion runs out. If the recipient is affected by magical fear, this spell is n
egated.
 Sanctuary
Sphere: Protection
Range: 0
Components: V, S
Duration: 10 rounds
Casting Time: 4
Area of Effect: The caster
Saving Throw: None
When the priest casts a Sanctuary spell, it causes all of his opponents to i
gnore his existence as if he is invisible. While protected by this spell, th
e subject cannot take direct offensive action without breaking the spell, bu
t may use non-attack spells or otherwise act in any way that does not violat
e the prohibition against offensive action. This allows a warded priest to h
eal wounds, for example, or to Bless himself. He cannot cast spells on other
 creatures without ending the spell.
 Shillelagh
Sphere: Combat, Plant
Range: Touch
Components: V, S
Duration: 4 rounds + 1 round/level
Casting Time: 2
Area of Effect: 1 club
Saving Throw: None
Creates a magical cudgel (Blunt Weapon Proficiency) that has a +1 bonus to i
ts attack roll and inflicts 2d4 points of damage against opponents.

--


--
※ 来源:.听涛站 cces.net.[FROM: 匿名天使的家]
[百宝箱] [返回首页] [上级目录] [根目录] [返回顶部] [刷新] [返回]
Powered by KBS BBS 2.0 (http://dev.kcn.cn)
页面执行时间:1.416毫秒