PCgame 版 (精华区)

发信人: abc (kof升级中), 信区: PCgame
标  题: 对bowmazon 的再认识
发信站: 听涛站 (Sun Oct  8 12:10:23 2000), 转信

发信人: jealousguy (I begin to lose control), 信区: Game
标  题: 各位amazon看进来!!!amazon大bug
发信站: BBS 水木清华站 (Sat Oct  7 05:33:28 2000)

我自己还没怎么看呢,先贴出来:)

New: Bad Bow Bugs
A few posts a couple of weeks back alerted the community to the possibility
of some problems with Bows. It came to light in forum posts: Initially a pos
t on the Lurker Lounge, discussing Strafe, then a post with a broader topic
on the DiabloII.Net Forum. Both posts, by Trucidation, while initially dismi
ssed by a few, did prove to be true, verifiable and perhaps revealing of pro
blems even more serious than initially thought. The posts proved to be the i
nspiration for further testing by Malphigian, amongst others, with the follo
wing outcomes (reprinted with their kind permissions):
Trucidation's Synopsis (updated by him as of today, 4 October):
Strafe bug: Damage bonus from Strafe applies to your total damage. Usually a
ll damage bonuses are added together before being applied to the weapon dama
ge. Strafe bonus applies to your total damage, already with any dex damage b
onus and auras like Smite and Concentration (if there is a Paladin in your p
arty). What your character screen says for Strafe damage is incorrect.
Minimum/Maximum Damage Bug: +min and +max damage suffixes do not increase yo
ur damage with bow unless they are on the bow itself. For example, putting o
n Bloodfist (+5 min damage) or a Ring of Excellence will not increase your t
otal damage.
Misapplied Damage Bug: A bow's one-handed damage is used for calculating tot
al bow damage. The game does not display bow's one-handed damage anywhere, b
ecause bows can only be used as two-handed weapons. The only way to find out
 a bow's one-handed damage is by using an MPQ viewer. Usually the one-handed
 damage is only a few points less than the two-handed damage. For example, G
othic bow has 10-50 two-handed damage but only 10 to 48 one-handed damage.
Enhanced Damage Bug: Having "Enhanced damage" on a bow will only add 1 to mi
n and 1 to max damage of the bow. This includes all prefixes in groups of Ki
ng's and Merciless type prefixes. The damage displayed on the bow is not wha
t the game uses.
Guided Arrow Damage Bug: Guided arrow damage does not increase with skill le
vel. It _decreases_ your damage. The real damage is 95% of your total damage
, whether at level 1 or level 20.
These bugs also apply to crossbows.
Also there is a piercing bug, but I'll need to do more testing before I can
say what it does exactly. (I got conflicting replies on it). About the Enhan
ced Damage bug: I think the bug was suspected a long time ago. I dug up a po
st from Lurker Lounge made by Thecla. He did some tests with the bug a month
 and a half ago, but unfortunately the tests weren't conclusive. - Trucidati
on
Inspired by this, another gamer with a penchant for statistics undertook the
 task of proving this on the Realms. Here is Malphigian's information:
Testing Results. The actual damage ranges for each bow are:
Bow Type Base
Damage Adjusted
Damage Exp. PvP
Damage Actual
Damage
Composite Bow 4-8 5-11 3-5 3-5
King's Composite Bow 9-17 12-24 6-12 4-7
Conclusions: The prefix does seem to be broken. Since Trucidation found the
same thing from the "Brutal / Merciless / etc" line of prefixes, it's probab
ly safe to carry them over for this as well.
Also, I know you are probably thinking at this point what I was thinking --
what the heck? 4-7? It's not NOT working, but it sure isn't working like it'
s supposed to. Anyone have any theories on this one? I know Trucidation's th
eory was that the minimum worked, but the max didn't, so I was expecting to
see 6 damage every shot. That's not quite what happened though -- does it al
ways just introduce some variability?
Update from Trucidation explaining the 4-7:
About the small number difference, I think I can explain it. Whenever a weap
on has enhanced damage, it does this:
1. Add 1 to both min and max damage.
2. Multiply the increased damage by (1 + Damage Increase %), so for 100 dama
ge weapon with +100% damage the weapon damage will be (100 + 1)*(1 + 1) = 20
2 (this is really simplified)
Well, it seems for bows the 2nd step is missing. So only 1 to min and 1 to m
ax damage is added by a prefix that enhances damage.
This is further confirmed by a quick test: Bow had 48 to 50 damage unmodifie
d. Also had the same bow with King's prefix. I had exactly 100 dex. Normal b
ow was doing 96 to 100 damage, every time. King's bow was doing 98 to 102 da
mage. This is exactly what would happen if 1 was added to both min and max d
amage. - Malphigian
A reader synopsizes the Strafe situation this way, based upon the previous r
esearcher's findings:
Strafe calculates differently from most other skills in the game, in that DE
X factors in as usual, THEN strafe modifies the entire damage with it's modi
fier.
Example:
bow 10-50
300 DEX (300% extra damage)
Strafe giving 100% extra damage
Most skills would calculate like this (and this is the calc that the charact
er screen uses to DISPLAY damage):
bow dam * (dex mod + skill mod + 1)... which would give a damage of: 10-50 *
 (3+1+1) = 50-250
Trucidation found that it actually calculates like this:
bow dam * (dex mod+1) * (strafe mod+1)... which gives a damage of: 10-50 * (
3+1) * (1+1) = 80-400
Critical Strike then factors in AGAIN on top of this to give a final damage
of 160-800 with a successful Critical Strike.
I think that this is why we didn't see the other bugs surface sooner. With a
 level 60-70 Bowazon, damage is still somewhat near the quoted damage on the
 character screen. A little low, but nothing like what we'd see if it was ca
lculated the first way. If using a bow with +min/max damage, it ends up aver
aging around 300 damage, pretty close to what many see displayed on their sc
reen.
Whether or this is a bug is very subjective. I would consider it a bug, sinc
e skills don't generally calculate that way, but maybe it was done that way
on purpose. - Concillian
More on this, as with any other of the bugs - large and small - as and when
it becomes available.

--

※ 修改:·jealousguy 於 Oct  7 06:35:53 修改本文·[FROM:  166.111.178.47]

--
※ 来源:.听涛站 cces.net.[FROM: 匿名天使的家]
[百宝箱] [返回首页] [上级目录] [根目录] [返回顶部] [刷新] [返回]
Powered by KBS BBS 2.0 (http://dev.kcn.cn)
页面执行时间:1.640毫秒