PCgame 版 (精华区)

发信人: abc (snk &blizzard fans), 信区: PCGame
标  题: bw3
发信站: 听涛站 (Tue Nov 23 22:46:46 1999), 转信

发信人: bloodstar (血之星), 信区: NetBattle
标  题: Fighting Zerg 1.05
发信站: BBS 水木清华站 (Tue Oct 12 15:16:04 1999)

   Fighting Zerg 1.05


   by soso*



  This match-up is strange in that usually one side will win by a

  landslide. Given that point of view, it's very difficult to blame

  stuff on balance. Like-wise depending on the strategies used in the

  game, the match up may be easy or difficult. A lot of it actually

  depends on being able to interpret well from scouting.


  The approach you really have to take against Zerg is reactive until
 the Zerg player makes his move or becomes overly passive. Once you

  establish control, your chances of winning increase drastically.

  That means when you see your opponent go turbo Lurker, you don't

  go aggro on them like I did against Crexis in the Brood War Ladder

  Finals.


  When you first scout, you will see either the Zerg player going 1

  Hatchery or multiple inside Hatcheries or multiple hatcheries while

  expanding. From there, adjusting accordingly to his strategy is the

  best advice I can offer. It may sound basic, but that's all I do.

  I don't necessarily have a set strategy in a game except to counter

  whatever my opponent throws at me. Here are some scenarios (in each

  scenario, I'm assuming you're opening with 2 Barracks and 1 Academy

  relatively early):

  Against 1 Hatchery early Pool - ummm?use SCVs to fight too and/or

  Bunker up. Zerglings tear up Marines in small numbers.


  Against 1 Hatchery, gas, and Lairing - Obviously, he's going fast

  Lurkers. I made a huge mistake in the Brood War Ladder Finals against

  Crexis. I got really greedy and tried to shut him in with the off

  Bunker. While it's possible to take that approach, a much more

  conservative approach would be to put a tower up and double Bunker

  the entrance to your base(if it's Temple or Rivalry). You will be
 the entrance to your base(if it's Temple or Rivalry). You will be

  out-resourcing him for a while?At this time, you have the option

  of jumping to science Vessels while making another Command Center

  inside your base and floating them to your expansion in preperation

  for when you get rid of the Lurkers in front of your base. However,

  be wary of a Lurker drop in your base as most players will follow

  up with this move.


  Against 2 Hatchery inside - He's either going for fast Lurkers or

  going for a Hydra rush. You can off Bunker him with ease. Expect

  him to research transporting since he won't be coming out form the

  front.
Against 2 Hatchery (1 at expansion), gas - This is hard to interpret.
Against 2 Hatchery (1 at expansion), gas - This is hard to interpret.

  This often leaves the option open to either Lurkers or fast Guardians.

  In any case, to play it safe, you often need to "waste" Comstats on

  both areas to make sure what he's going for before you react. Against

  Lurkers, you'll have plenty of time to off Bunker and put up Towers.

  Against Guardians, you won't be threatened from the front, so you can

  either go for a super fast Dropship with Marines and Medics on his

  main, Dropship of a Tank with a couple SCVs on his cliff or expand

  and fight him with Wraiths.


  Against 3 Hatchery (1 or 2 at Expansion) - He's really short on

  money. He might not be able to fend a super hard Marine rush.

  In any case, if you Bunker your front and keep pumping Marines,

  you should be free to 2 Hall at your natural. From here, if you

  keep Comstatting him, there shouldn't be any surprises. I tend

  to like Wraiths against Mutas and Vessels/Irradiate against

  Lurkers(can't really argue with direct resource advantage).


  These are only the most general Zerg strategies. If your opponent

  does something different then you should adjust accordingly to what

  you feel is the best counter.

*soso:系前sc世界巡回赛冠军。


--
※ 来源:.听涛站 bbs.foundernet.edu.[FROM: bbs.foundernet.edu]
[百宝箱] [返回首页] [上级目录] [根目录] [返回顶部] [刷新] [返回]
Powered by KBS BBS 2.0 (http://dev.kcn.cn)
页面执行时间:1.276毫秒