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发信人: oliver (铁皮鼓), 信区: other
标  题: 诺查丹姆斯的诸世纪--序言 
发信站: 听涛站 (Sat Apr  8 10:49:50 2000), 转信

BBS水木清华站∶精华区
发信人: quasi (云出岫), 信区: Astrology 
标  题: 诺查丹姆斯的诸世纪--序言 
发信站: BBS 水木清华站 (Mon Nov 23 15:11:16 1998) WWW-POST 
 
   我个人还是比较相信他的预言的,尽管到了世纪末可能大家都要陷于莫名的恐
惧之中 
,:((,但是这之前也有比较吓人的预言后来发觉只不过是一种喻言而已,比如空中
投下的 
火,海中浮现巨大的怪兽,只是现代科学与战争的产物罢了。在Nostradamus那个
时代, 
他无疑是眼前看到了未来,但未必真正透悟到未来事物的本质。不能把他当做神,
相对来 
也许就是特异功能(这项功能让我感到了时间的混淆,因为据说拿破仑也曾看过此
书,看 
到后来就不高兴了,因为书中预言波拿巴王朝的毁灭)书中的话语隐隐约约,这显
然怪不 
了他,毕竟他也是凡夫俗子,还要谨慎逃脱被涂上邪恶异端的罪名,但好象他还同
时是一 
个狂热的宗教信徒。凡事以欧洲为本,象阿拉伯世界和东方的一些事件和人,居然
用到的 
词语有barbarian,是野蛮的意思吧。  
  以下是我找到的诸世纪的英文版,聊以作大家的谈资。因为在没有发生之前,一
切都无 
从定论。  
This is an accurate translation of the Preface by M. Nostradamus to his 
 
Prophecies from a book of J.-Ch.de Fontbrune Nostradamus, Countdown to 
 
Apocalypse. He wrote it as a letter to his son Cesar. Editorial 
[comments]  
were added by Jean-Charles De Fontbrune. The lineage and other notes 
specific  
to this reproduction are provided at the end of the text". (M.Nijweide) 
   
-------------------------------------------------------------  
Preface by  
M. Nostradamus to his Prophecies  
 
Greetings and happiness to C閟ar Nostradamus my son   
 
Your late arrival, C閟ar Nostredame, my son, has made me spend much time
 in  
constant nightly reflection so that I could communicate with you by 
letter  
and leave you this reminder, after my death, for the benefit of all men,
 of  
which the divine spirit has vouchsafed me to know by means of astronomy.
   
 
And since it was the Almighty's will that you were not born here in this
  
region [Provence] and I do not want to talk of years to come but of the 
 
months during which you will struggle to grasp and understand the work I
  
shall be compelled to leave you after my death: assuming that it will 
not be  
possible for me to leave you such [clearer] writing as may be destroyed 
 
through the injustice of the age [1555]. The key to the hidden 
prediction  
which you will inherit will be locked inside my heart.   
 
Also bear in mind that the events here described have not yet come to 
pass,  
and that all is ruled and governed by the power of Almighty God, 
inspiring us  
not by bacchic frenzy nor by enchantments but by astronomical 
assurances:  
predictions have been made through the inspiration of divine will 
alone and  
the spirit of prophecy in particular.   
 
On numerous occasions and over a long period of time I have predicted  

specific events far in advance, attributing all to the workings of 
divine  
power and inspiration, together with other fortunate or unfortunate  
happenings, foreseen in their full unexpectedness, which have already 
come to  
pass in various regions of the earth. Yet I have wished to remain silent
 and  
abandon my work because of the injustice not only of the present time 
[the  
Inquisition] but also for most of the future. I will not commit to 
writing.   
 
Since governments, sects and countries will undergo such sweeping 
changes,  
diametrically opposed to what now obtains, that were I to relate 
events to  
come, those in power now - monarchs, leaders of sects and religions - 
would  
find these so different from their own imaginings that they would be led
 to  
condemn what later centuries will learn how to see and understand. 
Bear in  
mind also Our Saviour's words: Do not give anything holy to the dogs, 
nor  
throw pearls in front of the pigs lest they trample them with their feet
 and  
turn on you and tear you apart. For this reason I withdrew my pen from 
the  
paper, because I wished to amplify my statement touching the Vulgar 
Advent  
(1),   
 
by means of ambiguous and enigmatic comments about future causes, even 
those  
closest to us and those I have perceived, so that some human change 
which may  
come to pass shall not unduly scandalize delicate sensibilities. The 
whole  
work is thus written in a nebulous rather than plainly prophetic form. 
So  
much so that,   
 
You have hidden these things from the wise and the circumspect, that 
is from  
the mighty and the rulers, and you have purified those things for the 
small  
and the poor, and through Almighty God's will, revealed unto those 
prophets  
with the power to perceive what is distant and thereby to foretell 
things to  
come. For nothing can be accomplished without this faculty, whose 
power and  
goodness work so strongly in those to whom it is given that, while they 
 
contemplate within themselves, these powers are subject to other 
influences  
arising from the force of good. This warmth and strength of prophecy 
invests  
us with its influence as the sun's rays affect both animate and 
inanimate  
entities.   
 
We human beings cannot through our natural consciousness and 
intelligence  
know anything of God the Creator's hidden secrets, For it is not for 
us to  
know the times or the instants, etc.   
 
So much so that persons of future times may be seen in present ones, 
because  
God Almighty has wished to reveal them by means of images, together with
  
various secrets of the future vouchsafed to orthodox astrology, as was 
the  
case in the past, so that a measure of power and divination passed 
through  
them, the flame of the spirit inspiring them to pronounce upon 
inspiration  
both human and divine. God may bring into being divine works, which are 
 
absolute; there is another level, that of angelic works; and a third 
way,  
that of the evildoers.   
 
But my son, I address you here a little too obscurely. As regards the 
occult  
prophecies one is vouchsafed through the subtle spirit of fire, which 
the  
understanding sometimes stirs through contemplation of the distant stars
 as  
if in vigil, likewise by means of pronouncements, one finds oneself 
surprised  
at producing writings without fear of being stricken for such impudent 
 
loquacity. The reason is that all this proceeds from the divine power of
  
Almighty God from whom all bounty proceeds.   
 
And so once again, my son, if I have eschewed the word prophet, I do not
 wish  
to attribute to myself such lofty title at the present time, for whoever
 is  
calles a prophet now was once called a seer; since a prophet, my son, is
  
properly speaking one who sees distant things through a natural 
knowledge of  
all creatures. And it can happen that the prophet bringing about the 
perfect  
light of prophecy may make manifest things both human and divine, 
because  
this cannot be done otherwise, given that the effects of predicting the 
 
future extend far off into time.   
 
God's mysteries are incomprehensible and the power to influence events 
is  
bound up with the great expanse of natural knowledge, having its nearest
 most  
immediate origin in free will and describing future events which 
cannot be  
understood simply through being revealed. Neither can they be grasped 
through  
men's interpretations nor through another mode of cognizance or occult 
power  
under the firmament, neither in the present nor in the total eternity to
  
come. But bringing about such an indivisible eternity through Herculean 
 
efforts (2), things are revealed by the planetary movements.   
 
I am not saying, my son - mark me well, here - that knowledge of such 
things  
cannot be implanted in your deficient mind, or that events in the 
distant  
future may not be within the understanding of any reasoning being.  
Nevertheless, if these things current or distant are brought to the 
awareness  
of this reasoning and intelligent being they will be neither too obscure
 nor  
too clearly revealed.   
 
Perfect knowledge of such things cannot be acquired without divine  
inspiration, given that all prophetic inspiration derives its initial 
origin  
from God Almighty, then from chance and nature. Since all these portents
 are  
produced impartially, prophecy comes to pass partly as predicted. For  

understanding created by the intellect cannot be acquired by means of 
the  
occult, only by the aid of the zodiac, bringing forth that small flame 
by  
whose light part of the future may be discerned.   
 
Also, my son, I beseech you not to exercise your mind upon such reveries
 and  
vanities as drain the body and incur the soul's perdition, and which 
trouble  
our feeble frames. Above all avoid the vanity of that most execrable 
magic  
formerly reproved by the Holy Scriptures - only excepting the use of 
official  
astrology.   
 
For by the latter, with the help of inspiration and divine revelation, 
and  
continual calculations, I have set down my prophecies in writing. 
Fearing  
lest this occult philosophy be condemned, I did not therefore wish to 
make  
known its dire import; also fearful that several books which had lain 
hidden  
for long centuries might be discovered, and of what might become of 
them,  
after reading them I presented them to Vulcan. [i.e. burned them]. And 
while  
he devoured them, the flame licking the air gave out such an unexpected 
 
light, clearer than that of an ordinary flame and resembling fire from 
some  
flashing cataclysm, and suddenly illumined the house as if it were 
caught in  
a furnace. Which is why I reduced them to ashes then, so that none might
 be  
tempted to use occult labours in searching for the perfect 
transmutation,  
whether lunar or solar, of incorruptible metals (3).   
 
But as to that discernment which can be achieved by the aid of planetary
  
scrutiny, I should like to tell you this. Eschewing any fantastic 
imaginings,  
you may through good judgement have insight into the future if you 
keep to  
the specific names of places that accord with planetary configurations,
 and  
with inspiration places and aspects yield up hidden properties, namely 
that  
power in whose presence the three times [past, present, and future] are 
 
understood as Eternity whose unfolding contains them all: for all whings
 nare  
naked and open.   
 
That is why, my son, you can easily, despite your young brain, 
understand  
that events can be foretold naturally by the heavenly bodies and by the 
 
spirit of prophecy: I do not wish to ascribe to myself the title and 
role of  
prophet, but emphasize inspiration revealed to a mortal man whose 
perception  
is no further from heaven than the feet are from the earth. I cannot 
fail,  
err or be deceived, although I may be as great a sinner as anyone else 
upon  
this earth and subject to all human afflictions.   
 
But after being surprised sometimes by day while in a trance, and having
 long  
fallen into the habit of agreeable nocturnal studies, I have composed 
books  
of prophecies, each containing one hundred astronomical quatrains, which
 I  
want to condense somewhat obscurely. The work comprises prophecies 
from today  
to the year 3797.   
 
This may perturb some, when they see such a long timespan, and this will
  
occur and be understood in all the fullness of the Republic (4); these 
things  
will be universally understood upon earth, my son. If you live the 
normal  
lifetime of man you will know upon your own soil, under your native sky,
 how  
future events are to turn out.   
 
For only Eternal God knows the eternity of His light which proceeds from
 Him,  
and I speak frankly to those to whom His immeasurable, immense and  
incomprehensible greatness has been disposed to grant revelations 
through  
long, melancholy inspiration, that with the aid of this hidden element 
 
manifested by God, there are two principal factors which make up the  
prophet's intelligence.   
 
The first is when the supernatural light fills and illuminates the 
person who  
predicts by astral science, while the second allows him to prophesy 
through  
inspired revelation, which is only a part of the divine eternity, 
whereby the  
prophet comes to assess what his divinatory power has given him 
through the  
grace of God and by a natural gift, namely, that what is foretold is 
true and  
ethereal in origin (5).   
 
And such a light and small flame is of great efficacy and scope, and 
nothing  
less than the clarity of nature itself. The light of human nature 
makes the  
philosophers so sure of themselves that with the principles of the first
  
cause they reach the loftiest doctrines and the deepest abysses. But 
my son,  
lest I venture too far for your future perception,   
 
be aware that men of letters shall make grand and usually boastful 
claims  
about the way I interpreted the world, before the worldwide 
conflagration  
which is to bring so many catastrophes and such revolutions that 
scarcely any  
lands will not be covered by water (6), and this will last until all has
  
perished save history and geography themselves. This is why, before 
and after  
these revolutions in various countries, the rains will be so 
diminished and  
such abundance of fire and fiery missiles shall fall from the heavens 
that  
nothing shall escape the holocaust. And this will occur before the last 
 
conflagration [1999].   
 
For before war ends the [twentieth] century and in its final stages 
[1975-99]  
it will hold the century under its sway. Some countries will be in the 
grip  
of revolution (7) for several years, and others ruined for a still 
longer  
period. And now that we are in a republican era, with Almighty God's 
aid, and  
before completing its full cycle, the monarchy will return, then the 
Golden  
Age (8). For according to the celestial signs, the Golden Age shall 
return,  
and after all calculations, with the world near to an all-encompassing 
 
revolution   
 
- from the time of writing 177 years 3 months 11 days (9) - plague, long
  
famine and wars, and still more floods from now until the stated time. 
Before  
and after these, humanity shall several times be so severely 
diminished that  
scarcely anyone shall be found who wishes to take over the fields, which
  
shall become free where they had previously been tied.   
 
This will be after the visible judgement of heaven, before we reach the 
 
millennium which shall complete all. In the firmament of the eighth 
sphere, a  
dimension whereon Almighty God will complete the revolution, and where 
the  
constellations will resume their motion which will render the earth 
stable  
and firm, but only if He will remain unchanged for ever until His will 
be  
done.   
 
This is in spite of all the ambiguous opinions surpassing all natural 
reason,  
expressed by Mahomet; which is why God the Creator, through the ministry
 of  
his fiery agents with their flames, will come to propose to our 
perceptions  
as well as our eyes the reasons for future predictions.   
 
Signs of events to come must be manifested to whomever prophesies. For 
 
prophecy which stems from exterior illumination is part of that light 
and  
seeks to ally with it and bring it into being so that the part which 
seems to  
possess the faculty of understanding is not subject to a sickness of the
  
mind.   
 
Reason is only too evident. Everything is predicted by divine afflatus 
(10)  
and thanks to an angelic spirit inspiring the one prophesying, 
consecrating  
his predictions through divine unction. It also divests him of all 
fantasies  
by means of various nocturnal apparitions, while with daily certainty he
  
prophesies through the science of astronomy, with the aid of sacred 
prophecy,  
his only consideration being his courage in freedom.   
 
So come, my son, strive to understand what I have found out through my 
 
calculations which accord with revealed inspiration, because now the 
sword of  
death approaches us, with pestilence and war more horrible than there 
has  
ever been - because of three men's work - and famine. And this sword 
shall  
smite the earth and return to it often, for the stars confirm this 
upheaval  
and it is also written: I shall punish their injustices with iron rods,
 and  
shall strike them with blows.   
 
For God's mercy will be poured forth only for a certain time, my son, 
until  
the majority of my prophecies are fulfilled and this fulfilment (sic) is
  
complete. Then several times in the course of the doleful tempests the 
Lord  
shall say: Therefore I shall crush and destroy and show no mercy;   
 
and many other circumstances shall result from floods and continual rain
 (11)  
of which I have written more fully in my other prophecies, composed at 
some  
length, not in a chronological sequence, in prose, limiting the places 
and  
times and exact dates so that future generations will see, while 
experiencing  
these inevitable events, how I have listed others in clearer language, 
so  
that despite their obscurities these things shall be understood: When 
the  
time comes for the removal of ignorance, the matter will be clearer 
still.   
 
So in conclusion, my son, take this gift from your father M. 
Nostradamus, who  
hopes you will understand each prophecy in every quatrain herein. May  

Immortal God grant you a long life of good and prosperous happiness.   

 
Salon, 1 March 1555   
 
 
------------------------------------------------------------------------
  
 
 
Notes:   
 
 
 
1.Le commun adv鑞ement, the Vulgar Advent, or the accession of the 
people to  
power, is generally taken by commentators to refer first to 
republicanism  
(via the French Revolution), then to its development towards and 
change into  
communism. (Tr.) 2.Nostradamus here compares his work, the twelve 
Centuries,  
to the Twelve Labours of Hercules, in order to stress their difficulty 
and  
importance. 3.Moon and Sun are constant symbols in Nostradamus of the  

republic and the monarchy respectively, hence the alchemic imagery 
also has a  
political aspect here. 4.Reference to toute la concavit?nbsp;de la lune.
 Cf. note  
3 above. 5.Ether: originally personified as a deity of the upper 
atmosphere,  
and later confused with Zeus. (DL7V). 6.Water and flooding are often 
as a  
symbol of revolution in Nostradamus. 7.The French text refers to 
Aquarius,  
i.e. the water-bearer. Cf. note 6 above. 8.Golden Age: rule of Saturn, 
the  
happy, peaceful time, to commemorate which the Romans celebrated with  

Saturnalia. 9.1555 + 177 = 1732, the exact date when Rousseau arrived in
 Paris, Nostradamus considered Rousseau the father  
of revolutionary and atheistic ideas. 10.Breath or inspiration, oracular
  
possession. 11.Upheavals and revolution. Cf. notes 6 and 7 above.   
 
 
 
 
 
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饭疏食饮水,曲肱而枕之,不亦乐乎。不义而富且贵,于我如浮云 
 
※ 来源:·BBS 水木清华站 bbs.net.tsinghua.edu.cn·[FROM: 162.105.181.
211]  

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        哦,痛苦谁都能克服,除了正在痛苦的人。
                                                ——Shakespeare

※ 来源:.听涛站 cces.net.[FROM: 匿名天使的家]
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