foreign_lg 版 (精华区)

发信人: warmblue (温和的), 信区: foreign_lg
标  题: Chapter XXIX
发信站: 听涛站 (2001年11月11日01:10:59 星期天), 站内信件

    Chapter XXIX
    IN WHICH CERTAIN INCIDENTS ARE NARRATED WHICH ARE ONLY TO
 BE MET WITH ON AMERICAN RAILROADS
     The train pursued its course, that evening, without inte
rruption, passing Fort Saunders, crossing Cheyne Pass, and re
aching Evans Pass. The road here attained the highest elevati
on of the journey, eight thousand and ninety-two feet above t
he level of the sea. The travellers had now only to descend t
o the Atlantic by limitless plains, levelled by nature. A bra
nch of the "grand trunk" led off southward to Denver, the cap
ital of Colorado. The country round about is rich in gold and
 silver, and more than fifty thousand inhabitants are already
 settled there.
    Thirteen hundred and eighty-two miles had been passed ove
r from San Francisco, in three days and three nights; four da
ys and nights more would probably bring them to New York. Phi
leas Fogg was not as yet behind-hand.
    During the night Camp Walbach was passed on the left; Lod
ge Pole Creek ran parallel with the road, marking the boundar
y between the territories of Wyoming and Colorado. They enter
ed Nebraska at eleven, passed near Sedgwick, and touched at J
ulesburg, on the southern branch of the Platte River.
    It was here that the Union Pacific Railroad was inaugurat
ed on the 23rd of October, 1867, by the chief engineer, Gener
al Dodge. Two powerful locomotives, carrying nine cars of inv
ited guests, amongst whom was Thomas C. Durant, vice-presiden
t of the road, stopped at this point; cheers were given, the 
Sioux and Pawnees performed an imitation Indian battle, firew
orks were let off, and the first number of the Railway Pionee
r was printed by a press brought on the train. Thus was celeb
rated the inauguration of this great railroad, a mighty instr
ument of progress and civilisation, thrown across the desert,
 and destined to link together cities and towns which do not 
yet exist. The whistle of the locomotive, more powerful than 
Amphion's lyre, was about to bid them rise from American soil
.
    Fort McPherson was left behind at eight in the morning, a
nd three hundred and fifty-seven miles had yet to be traverse
d before reaching Omaha. The road followed the capricious win
dings of the southern branch of the Platte River, on its left
 bank. At nine the train stopped at the important town of Nor
th Platte, built between the two arms of the river, which rej
oin each other around it and form a single artery a large tri
butary whose waters empty into the Missouri a little above Om
aha.
    The one hundred and first meridian was passed.
    Mr. Fogg and his partners had resumed their game; no one-
-not even the dummy-- complained of the length of the trip. F
ix had begun by winning several guineas, which he seemed like
ly to lose; but he showed himself a not less eager whist-play
er than Mr. Fogg. During the morning, chance distinctly favou
red that gentleman. Trumps and honours were showered upon his
 hands.
    Once, having resolved on a bold stroke, he was on the poi
nt of playing a spade, when a voice behind him said, "I shoul
d play a diamond."
    Mr. Fogg, Aouda, and Fix raised their heads, and beheld C
olonel Proctor.
    Stamp Proctor and Phileas Fogg recognised each other at o
nce.
    "Ah! it's you, is it, Englishman?" cried the colonel; "it
's you who are going to play a spade!"
    "And who plays it," replied Phileas Fogg coolly, throwing
 down the ten of spades.
    "Well, it pleases me to have it diamonds," replied Colone
l Proctor, in an insolent tone.
    He made a movement as if to seize the card which had just
 been played, adding, "You don't understand anything about wh
ist."
    "Perhaps I do, as well as another," said Phileas Fogg, ri
sing.
    "You have only to try, son of John Bull," replied the col
onel.
    Aouda turned pale, and her blood ran cold. She seized Mr.
 Fogg's arm and gently pulled him back. Passepartout was read
y to pounce upon the American, who was staring insolently at 
his opponent. But Fix got up, and, going to Colonel Proctor s
aid, "You forget that it is I with whom you have to deal, sir
; for it was I whom you not only insulted, but struck!"
    "Mr. Fix," said Mr. Fogg, "pardon me, but this affair is 
mine, and mine only. The colonel has again insulted me, by in
sisting that I should not play a spade, and he shall give me 
satisfaction for it."
    "When and where you will," replied the American, "and wit
h whatever weapon you choose."
    Aouda in vain attempted to retain Mr. Fogg; as vainly did
 the detective endeavour to make the quarrel his. Passepartou
t wished to throw the colonel out of the window, but a sign f
rom his master checked him. Phileas Fogg left the car, and th
e American followed him upon the platform. "Sir," said Mr. Fo
gg to his adversary, "I am in a great hurry to get back to Eu
rope, and any delay whatever will be greatly to my disadvanta
ge."
    "Well, what's that to me?" replied Colonel Proctor.
    "Sir," said Mr. Fogg, very politely, "after our meeting a
t San Francisco, I determined to return to America and find y
ou as soon as I had completed the business which called me to
 England."
    "Really!"
    "Will you appoint a meeting for six months hence?"
    "Why not ten years hence?"
    "I say six months," returned Phileas Fogg; "and I shall b
e at the place of meeting promptly."
    "All this is an evasion," cried Stamp Proctor. "Now or ne
ver!"
    "Very good. You are going to New York?"
    "No."
    "To Chicago?"
    "No."
    "To Omaha?"
    "What difference is it to you? Do you know Plum Creek?"
    "No," replied Mr. Fogg.
    "It's the next station. The train will be there in an hou
r, and will stop there ten minutes. In ten minutes several re
volver-shots could be exchanged."
    "Very well," said Mr. Fogg. "I will stop at Plum Creek."
    "And I guess you'll stay there too," added the American i
nsolently.
    "Who knows?" replied Mr. Fogg, returning to the car as co
olly as usual. He began to reassure Aouda, telling her that b
lusterers were never to be feared, and begged Fix to be his s
econd at the approaching duel, a request which the detective 
could not refuse. Mr. Fogg resumed the interrupted game with 
perfect calmness.
    At eleven o'clock the locomotive's whistle announced that
 they were approaching Plum Creek station. Mr. Fogg rose, and
, followed by Fix, went out upon the platform. Passepartout a
ccompanied him, carrying a pair of revolvers. Aouda remained 
in the car, as pale as death.
    The door of the next car opened, and Colonel Proctor appe
ared on the platform, attended by a Yankee of his own stamp a
s his second. But just as the combatants were about to step f
rom the train, the conductor hurried up, and shouted, "You ca
n't get off, gentlemen!"
    "Why not?" asked the colonel.
    "We are twenty minutes late, and we shall not stop."
    "But I am going to fight a duel with this gentleman."
    "I am sorry," said the conductor; "but we shall be off at
 once. There's the bell ringing now."
    The train started.
    "I'm really very sorry, gentlemen," said the conductor. "
Under any other circumstances I should have been happy to obl
ige you. But, after all, as you have not had time to fight he
re, why not fight as we go along?
    "That wouldn't be convenient, perhaps, for this gentleman
," said the colonel, in a jeering tone.
    "It would be perfectly so," replied Phileas Fogg.
    "Well, we are really in America," thought Passepartout, "
and the conductor is a gentleman of the first order!"
    So muttering, he followed his master.
    The two combatants, their seconds, and the conductor pass
ed through the cars to the rear of the train. The last car wa
s only occupied by a dozen passengers, whom the conductor pol
itely asked if they would not be so kind as to leave it vacan
t for a few moments, as two gentlemen had an affair of honour
 to settle. The passengers granted the request with alacrity,
 and straightway disappeared on the platform.
    The car, which was some fifty feet long, was very conveni
ent for their purpose. The adversaries might march on each ot
her in the aisle, and fire at their ease. Never was duel more
 easily arranged. Mr. Fogg and Colonel Proctor, each provided
 with two six-barrelled revolvers, entered the car. The secon
ds, remaining outside, shut them in. They were to begin firin
g at the first whistle of the locomotive. After an interval o
f two minutes, what remained of the two gentlemen would be ta
ken from the car.
    Nothing could be more simple. Indeed, it was all so simpl
e that Fix and Passepartout felt their hearts beating as if t
hey would crack. They were listening for the whistle agreed u
pon, when suddenly savage cries resounded in the air, accompa
nied by reports which certainly did not issue from the car wh
ere the duellists were. The reports continued in front and th
e whole length of the train. Cries of terror proceeded from t
he interior of the cars.
    Colonel Proctor and Mr. Fogg, revolvers in hand, hastily 
quitted their prison, and rushed forward where the noise was 
most clamorous. They then perceived that the train was attack
ed by a band of Sioux.
    This was not the first attempt of these daring Indians, f
or more than once they had waylaid trains on the road. A hund
red of them had, according to their habit, jumped upon the st
eps without stopping the train, with the ease of a clown moun
ting a horse at full gallop.
    The Sioux were armed with guns, from which came the repor
ts, to which the passengers, who were almost all armed, respo
nded by revolver-shots.
    The Indians had first mounted the engine, and half stunne
d the engineer and stoker with blows from their muskets. A Si
oux chief, wishing to stop the train, but not knowing how to 
work the regulator, had opened wide instead of closing the st
eam-valve, and the locomotive was plunging forward with terri
fic velocity.
    The Sioux had at the same time invaded the cars, skipping
 like enraged monkeys over the roofs, thrusting open the door
s, and fighting hand to hand with the passengers. Penetrating
 the baggage-car, they pillaged it, throwing the trunks out o
f the train. The cries and shots were constant. The traveller
s defended themselves bravely; some of the cars were barricad
ed, and sustained a siege, like moving forts, carried along a
t a speed of a hundred miles an hour.
    Aouda behaved courageously from the first. She defended h
erself like a true heroine with a revolver, which she shot th
rough the broken windows whenever a savage made his appearanc
e. Twenty Sioux had fallen mortally wounded to the ground, an
d the wheels crushed those who fell upon the rails as if they
 had been worms. Several passengers, shot or stunned, lay on 
the seats.
    It was necessary to put an end to the struggle, which had
 lasted for ten minutes, and which would result in the triump
h of the Sioux if the train was not stopped. Fort Kearney sta
tion, where there was a garrison, was only two miles distant;
 but, that once passed, the Sioux would be masters of the tra
in between Fort Kearney and the station beyond.
    The conductor was fighting beside Mr. Fogg, when he was s
hot and fell. At the same moment he cried, "Unless the train 
is stopped in five minutes, we are lost!"
    "It shall be stopped," said Phileas Fogg, preparing to ru
sh from the car.
    "Stay, monsieur," cried Passepartout; "I will go."
    Mr. Fogg had not time to stop the brave fellow, who, open
ing a door unperceived by the Indians, succeeded in slipping 
under the car; and while the struggle continued and the balls
 whizzed across each other over his head, he made use of his 
old acrobatic experience, and with amazing agility worked his
 way under the cars, holding on to the chains, aiding himself
 by the brakes and edges of the sashes, creeping from one car
 to another with marvellous skill, and thus gaining the forwa
rd end of the train.
    There, suspended by one hand between the baggage-car and 
the tender, with the other he loosened the safety chains; but
, owing to the traction, he would never have succeeded in uns
crewing the yoking-bar, had not a violent concussion jolted t
his bar out. The train, now detached from the engine, remaine
d a little behind, whilst the locomotive rushed forward with 
increased speed.
    Carried on by the force already acquired, the train still
 moved for several minutes; but the brakes were worked and at
 last they stopped, less than a hundred feet from Kearney sta
tion.
    The soldiers of the fort, attracted by the shots, hurried
 up; the Sioux had not expected them, and decamped in a body 
before the train entirely stopped.
    But when the passengers counted each other on the station
 platform several were found missing; among others the courag
eous Frenchman, whose devotion had just saved them.
--
※ 来源:·听涛站 tingtao.dhs.org·[FROM: 匿名天使的家] 
[百宝箱] [返回首页] [上级目录] [根目录] [返回顶部] [刷新] [返回]
Powered by KBS BBS 2.0 (http://dev.kcn.cn)
页面执行时间:4.963毫秒