foreign_lg 版 (精华区)

发信人: TeacherZhang (tz★斜阳照水●﹏﹏), 信区: foreign_lg
标  题: A Letter to the New York Times, on Falun Gong
发信站: 听涛站 (Wed Feb 28 01:19:12 2001), 转信

Dear Editor of The New York Times:

It should have been an act of great imagination, if not great naivety, for
anyone to paint Falungong as science-friendly, which is what its Creator, Li
Hongzhi, had never intended to accomplish. However, we have found such in
Prof. Ownby's revisionist article (China's War Against Itself, February 15,
2001) when he asserted that Falungong was "bringing together science,
spirituality and Chinese nationalism." We believe his assessments were based
upon two false assumptions and his conclusion followed erroneously through
an inappropriate method. The two false assumptions are the following.


First, Ownby started with the assessment of Falungong from a word frequency
count and an inappropriate comparison: "Quarks and neutrinos figure in Mr.
Li's writings as frequently as Buddhas and bodhisattvas." Following Prof.
Ownby's example, we may find the anti-evolutionists evolution-friendly;
after all, the name Darwin and the word "evolution" appear as frequently as
the words God or Creator in many anti-evolutionary tracts. It is not very
analytical to evaluate a Jingwen (or Scripture) by noting the words instead
of their relations to the message. In fact, Li declared that science
has brought largest disasters to the human being, should be blamed for all 
the immorality and horrors in human society (see Li's Frankfurt lecture, May
30-31, 1998), and was an Alien creation to possess and ultimatly destroy
the human world (see Li s Switzerland Lectures, August 4-5, 1998). Li's
anti-science position could be best summarized with his own answer
to a journalist: "The aliens have introduced modern machinery like computers
and airplanes. They started by teaching mankind about modern science, so people
believe more and more science, and spiritually, they are controlled.
Everyone thinks that scientists invent on their own when in fact their
inspiration is manipulated by the aliens. In terms of culture and spirit,
they already control man. Mankind cannot live without science." ("Interview
with Li Hongzhi", Time Magazine Asia, May 10, 1999) In addition, we have
yet to see any claims of even the slightest contribution from the
scientist-disciples using Li's new definitions of light-year as
measurement of time, grand theory of the universe, or any alien-tracking
devise to prepare for an alien invasion. Nothing can be further from the
truth than that Falungong is ever intended to be science. Moreover, Li's
scripture is not about Buddha, but about his own Falun. Buddhas (Fo, Dao,
Shen) were his lesser concern, and in fact, lower levels than his own
according to him.


The second point is: by categorizing it together with other schools of
Qigong thus assuming to be part of the Chinese tradition (however it is
defined), Ownby leveled down the theological foundation of Falungong into
something that would embarrass its owner, Li Hongzhi. Qigong was a gateway
to attract the massive base and Li never hid this intention. Li also
declared that Falungong was not Qigong per se but something he created and
archived in pre-historic time ( "I am teaching things at the higher levels
of Qigong, it is therefore not the ordinary Qigong." See Li's Sydney
Lectures). Is it legitimate to level down Falungong to such so as to
establish a link to the Chinese culture? We are afraid that despite
Ownby's charitable intent, the followers of Falungong may take it as an
insult under ordinary (i.e., non-Fa-Rectification) circumstances.


On a broader note, an evolving culture embodying a coherent set of beliefs
and social norms probably describes better the state of every culture and
subculture. Cultures are changing through communications with other
cultures throughout our histories. The advantage of an open society is to
allow this process to speed up, to let errors be eliminated quickly through
critical thinking. A study of history is useful when such is taken
critically and focused on the problem solving process. What problem did
Falungong purport to solve? Those disciples interviewed by Ownby obviously
found the lack of spirituality in the contemporary life as Li had defined
it: degenerating through time and approaching a total collapse of human
society, plus alien infiltration. While Ownby drawing from his interviews
collaborated such a view of lacking among the Chinese, Li provided the
solution by returning to the prehistoric mental state through cultivating
to his Falun Paradise. This is a solution by, at least, disillusion. It
will not enlighten us to any challenges of contemporary life. Recent
self-immolations in Beijing have shown such effects.



Modern society thrives on openness. After careful perusal of Li's works,
we have yet to find an indication of open-mindedness. Isn't it true that
people should reject inferior cultures once the supreme Falun Law is
established? Did we not hear the shout that Falun Dafa is above the State
Law at their experience-sharing conferences last weekend? If the
spirituality Ownby seemed to approve was based upon an exclusive belief
system, shall we approve other forms of faith-based superiority?


Even worse, his survey method supporting his claims had every element in
the not-to-do list for an introductory survey class. By surveying
experience-sharing conference attendees, Ownby alleged that they were
representative of the average followers, ignoring the self-selection
bias. Could anyone imagine these conference attendees not being
"spiritual" (if not fervent) at that moment? The uncritical acceptance of
extraordinary claims often yields erroneous conclusions.


If the author had read Li's works over and over, as advised by earnest
disciples, he may have discovered a different Falungong and we may be
better off without this quantum-leap spinning. Otherwise, whenever
revisions of Falungong is called for, it should be done by the living
Master himself, not by a professor who is apparently not familiar with Li's
teachings.

Regards,

Shi-min Fang
President of
New Threads Chinese Cultural Society, Inc. (http://www.xys.org)
P.O. Box 26194
San Diego, CA 92196-0194

Zixian Deng
Graduate Student of
Department of Political Science
University of North Texas
Denton, TX 76203

--
※ 来源:.听涛站 cces.net.[FROM: 匿名天使的家]
[百宝箱] [返回首页] [上级目录] [根目录] [返回顶部] [刷新] [返回]
Powered by KBS BBS 2.0 (http://dev.kcn.cn)
页面执行时间:1.442毫秒