foreign_lg 版 (精华区)

发信人: gutentag ( Bonjour && deeply in LOVE on the web ), 信区: foreign_lg
标  题: IELTS 考试评分标准
发信站: 听涛站 (2001年08月21日20:30:10 星期二), 站内信件

【Bonjour && deeply in LOVE on the web】 
IELTS考试评分标准 

  由于中国地区的考生增多,目前大致需要3-4周收到你的成绩,你也可直接前
往英国教育文化处亲自领取成绩,节省邮寄时间. 

  IELTS考试没有及格和不及格的界限,但是所有学校或移民国家都有一个分数
要求,或许进一步对说写听读单科有个别要求,你应向通知单位了解楚.


口语评分标准: 
  九分  专家级:充分地掌握了实际运用语言的能力,恰当、准确、流利,而
且理解透彻。
  八分  优秀级:充分地掌握了实际运用语言的能力,只偶尔地、局部地出现
表达不准确、不恰当的情况。遇到不常见的场景有时理解错误。能处理好复杂
详细的论证。
  七分  良好级:掌握了实际运用语言的能力,在某些场景中偶尔表达不准确
、不恰当和理解不当。总体上能处理好复杂的语言,理解详细的推论。
  六分  熟练级:尽管有一些不准确,不恰当和理解错误,总体上仍能进行有
效的表达。在常见的场景中,能使用和理解相当复杂的语言。
  五分  中等熟练级:虽不能全面地掌握语言,犯有大量错误,在大多数场景
中仍明白大概意思。在自己熟悉的方面基本能进行交流。
  四分  初级熟练级:只在常见的场景中基本运用语言。理解和表达均常犯错
误。不能运用复杂的语言。
  三分  不熟练级:在很常见的场景中只能表达和懂得大概意思。在交流中经
常出现停顿。
  二分  初学者级:不能进行真正的交流,表达常见场景的大部分基本信息只
能用不项链的单词或段的结构,且不能展开表达。理解书面语和口语都极为困
难。
  一分  非使用者级:除了认识一些单词,基本上不能使用英语。


阅读和听力评分标准:
  39 - 42题 —— /9分
  37 - 38题 —— /8.5分
  35 - 36题 —— /8分
  33 - 34题 —— /7.5分
  31 - 32题 —— /7分
  28 - 30题 —— /6.5分
  25 - 27题 —— /6分
  23 - 24题 —— /5.5分
  20 - 22题 —— /5分


写作评分标准:

  Score9
     The reader finds the essay completely satisfactory. 
A point of view is presented and developed, either arguing for and 
supporting one position or considering alternatiove positions by 
presenting and discussing relevant ideas and evidence. The argument 
proceeds logically through the text with a clear progression of 
ideas. There is plentiful material. A wide range of vocabulary is 
used appropriately. The reader sees no errors in word formation or 
spelling. A wide range of sentence structures is used accuratelly 
and appropriately.

 Score8
     This answer does not fully achieve level 9 in communicative 
quality, arguments, ideas and evidence. There is a good range of 
qppropriate vocabulary. The reader sees no significant errors in 
word formation or spelling. The range of sentence structures used is 
good, and is well controlled for accuracy and appropriateness.


 Score7
     The reader finds this a satiosfactory essay which generally 
communicates fluently and only rarely causes strain. A point of view 
is presented, although it may be unclear at times whether a single 
position is being taken or alternative positions being considered. 
The argument has a clear progression overall although there may be 
minor isolated problems. Ideas and evidence are relevant and 
sufficient but more specific detail may seem desirable. The range of 
vocabulary is fairly good and vocabulary is usually used 
appropriately. Errors in word range of sentence structures occrus 
and there are only occasinal, minor folws in the control of sentence 
structure.

  Score6
      The reader finds this a mainly satisfactory essay which 
communicates with some degeree of fluency.Although there is 
sometiomes strain for the reader, coutrol of organisational patterns 
and devices is evident. A point of view is presented although it may 
be unclear whether a single position is being taken or alternative 
positions are being considered. The progression of the argument is 
not always clear, and it may be difficult to distionguish main idea 
from supporting material. The relevance of some ideas of evidence 
may be dubious and some specific support may seem desirable. The 
range of vocabulary sometimes appears limited accompanied by the 
inappropriateness of its use. Minor limitations of , or errors in, 
word choice sometiomes intrude on the reader. Word formation and 
spelling errors occur but are only slightly intrusive. Sentence 
structures are generally acequate but the reader may feel that 
control is achieved by the use of a restricted range of strctures 
or, in contrast, that the use of a wide variety of strctures is not 
marked by the same level of structural accuracy.


  Score5
      This is an essay which often causes strain for the reader. 
While the reader is aware of an overall lack of fluency, there is a 
sense of an answer which has underlying coherence. The essay 
introduces ideas although there may not be many of them or they may 
be insufficiently developed. Argrments are presented but may lack 
clarity, relevance, consistency or support. The range of vocabulary 
and appropriateness of its use are limited. Lexical confusion and 
incorrect word choice are noticeable. Word formation and spelling 
errors may be quite intrusive. There is a limited range of sentence 
structures and the greatest accuracy is achieved in short, simple 
sentences. Errors in such areas as agreement of tenses and of 
subjects and verbs are noticeable.

  Score4
      This essay attempts communication but meaning comes through 
only after considerable effort by the reader. There are signs of a 
point of view but main ideas are difficult to distinguish from 
supporting materials and the amount of support is inadequate. Such 
evidence and ideas as vocabulary is often inadequate and/or 
inappropriate. Word choice carses serious problems for the reader. 
Word formation and spelling errors caurse severe strain for the 
reader. Limited control of sentence structure, even short and simple 
ones, is evident. Errors in such areas as agreement of tenses, and 
of subjects and verbs couse severe strain for the reader.

  Score3
      The seriousness of the problems in this essay prevents meaning 
from coming through more than spasmodically. The essay has few ideas 
and no apparent development. Such evidence and ideas as are 
presented are irrelevant. There is little comprehensible point of 
view or argument. The reader is aware of gross inadequacies of 
vocabulary, word forms and spelling. Control of sentence structures 
is evident only occasionally and errors predominate.

  Score2
      The writing displays no ability to communicate There is 
evidence of one or two ideas without development. The reader sees no 
control of word choice, word forms and spelling. There is little or 
no evidence of control of sentence word choice, word forms and 
spelling. There is little or no evidence of sentence structures.

  Score1
      The writing appears to be by a virtual non-writer, containing 
no assessable strings of English writing. If an answer is wholly or 
almost wholly copied from the source materials it is scored in this 
category.

  Score0
      Should only be used where a candidate did not attend or did 
not attempt this question in any way.



 

--

                春が来た、春が来た、どこに来た。                               
                山に来た、郷に来た、野にも来た。


※ 来源:·听涛站 tingtao.dhs.org·[FROM: 匿名天使的家] 
[百宝箱] [返回首页] [上级目录] [根目录] [返回顶部] [刷新] [返回]
Powered by KBS BBS 2.0 (http://dev.kcn.cn)
页面执行时间:1.597毫秒