foreign_lg 版 (精华区)

发信人: gutentag ( Bonjour && deeply in LOVE on the web ), 信区: foreign_lg
标  题: IELTS考试口语 skill
发信站: 听涛站 (2001年08月21日20:52:04 星期二), 站内信件

【Bonjour && deeply in LOVE on the web】 

Skills for the Speaking Module                             

Before the test begins, the examiner will check your identification. 
For security reasons you will be asked to bring your passport or 
some other photographic identification. You will be asked to sign 
your name, which will be matched up with the photograph and 
signature on your IELTS application form.

The test will then be conducted in five phases, which we will now 
describe in turn.


Phase 1: Introduction

In Phase 1, the examiner will first introduce himself or herself and 
will invite you to do the same. You may be asked some general 
questions about your background, family, home or personal interests.
SKILL      Greeting the interviewer and introducing yourself.
Phrases you could use: 

‘Good afternoon. My name is    (name)    . 

‘Hello. My name is   (name)  but most of my friends call me   (shorte
ned version of name/nickname)   . 

Think about questions that the examiner might ask about the personal 
information you provided on the application form. With a partner, 
take turns interviewing each other with questions based on this 
information. Try to give full and comprehensive answers to each 
question.


Phase 2: Extended discourse

In phase 2, the interviewer will encourage you to speak for a longer 
period of time on a familiar topic. You may be asked to speak on 
topics related to your country, such as customs or lifestyle, and 
your personal involvement with these. The aim of Phase 2 is to show 
the interviewer that you can describe something, tell a story, give 
information or directions or express your opinion without relying on 
the interviewer to help you through the task.

The idea is for you to talk and give as much information as you can. 
Do not simply answer 'yes' or 'no'. Remember, the interview should 
be like a conversation. Do not memorise responses. If you appear to 
be reciting from memory, the examiner will interrupt  and ask a 
different question.

Before you begin preparing for Phase 2, you may wish to make a list 
of topics related to your country, culture, lifestyle, personal 
interests, etc. Once you have completed such a list, form questions 
that relate to each of the skills for this phase. Think about 
possible questions that could be asked.

With a speaking partner, practise interviewing and being 
interviewed. Try to give full and comprehensive answers to each 
question.

SKILL  Providing general factual information.
Questions you may be asked: 
‘What are some important festivals in your country?' 
‘What kind of climate does your country have?' 
‘What are some of the main industries in your country?' 

SKILL  Expressing your opinions and attitudes.
Questions you may be asked: 
What do you enjoy about the traditional music of your country? 
‘What do you think are positive and negative aspects of your 
country's education system?' 
‘Would you prefer to live in the city or in the countryside and 
why? 

SKILL   Describing a place, event or situation.
Questions you may be asked: 
‘Could you describe the village/town/city in which you grew up'? 
‘What happens during (cultural event, such as Chinese New 
Year/Christmas) in your country'? 
‘Could you tell me how you like to spend your leisure time?' 

SKILL   Comparing places, events or situations.
Questions you may be asked: 
‘How is (city where candidate is studying) different from 
(candidate's home city)?’ 
‘What is the difference between shopping in (city where candidate 
is studying) and shopping in (candidate's home city)?’ 
‘What do you like most about living in (country where candidate is 
studying)? How does that compare with (candidate's home country)?’ 

SKILL    You should be able to give directions and instructions.
Questions you may be asked: 
‘Could you tell me, in detail, how you got from your home to the 
test centre this morning?’ 
‘If I had to catch a train or bus in (candidate's home city) what 
would I do?’ 
‘If I were to meet (an important older person) in your culture, how 
should I greet them to be polite and show respect?’ 

SKILL    You should be able to re-tell a story or a sequence of 
events.
Questions you may be asked: 
‘What happens in (an important festival) in your country?’ 
‘What is the most embarrassing thing that's ever happened to you?’ 
‘What did you do when you were preparing to leave (candidate's home 
country) to come to (country of study)?’ 

SKILL   Explaining how or why something is done.
Questions you may be asked: 
‘Why do people do what?’(referring to something just mentioned) 
‘Could you tell me more about the procedure involved in (the topic 
under discussion)’ 
‘How do people celebrate the New Year in (candidate's country)?’ 


Phase 3: Elicitation

In Phase 3, the interviewer wants to ascertain how competent you are 
at gaining information on a given topic.

You will be given a card. On this card will be written a brief 
outline of a particular situation. The card will state your role and 
the role of the interviewer. You need to ask questions to find out 
more information. The card will suggest things for you to ask but 
these are only given to you as a guide. Do not feel compelled to 
follow these suggestions if you have ideas of your own.

You are responsible for starting the conversation and, to some 
degree, developing and directing the flow of dialogue.

To prepare for Phase 3, select one of the exercises from the 
Practice work cards below. Practise asking questions with a partner.


Phase 4: Speculation and attitudes

In Phase 4, the interviewer will converse with you in greater depth 
on a particular topic. Topics that may be discussed include your 
plans for the immediate and long-term future and the impact that 
these may have on you and your family. Your opinion about, attitude 
towards and reasons for your particular future plans may also be 
discussed.

The interviewer may not understand or agree with some of your 
responses. You may be asked to expand or elaborate on some point 
that you have made, so be prepared for such a response. Being 
prepared, however, never means memorising set responses.

During Phase 4, the interviewer will allow the discussion to become 
more complex. He or she may refer to other comments you have 
previously made so you may have to defend your opinion or give a 
more detailed explanation of an idea you have already mentioned.

Before you begin preparing for Phase 4, you may wish to make a list 
of your future plans under the headings of academic, professional, 
personal and possible conse-quences of these plans. Also, make a 
list of topics that relate to your personal interests in life as 
well as a wider rangs of topics relating to your country, profession 
and specific area of study.

SKILL   Discussing your future plans.
Questions you may be asked: 
‘Tell me what you plan to do when you finish your undergraduate 
studies.’ 
‘Have you thought about which university you would like to study at 
and why?’ 
‘How did you come to choose (a chosen area of study)?’ 
‘Would you ever like to have your own business? Why or why not?’ 
Here are some key phrases you could use:
In the future I hope to 
I would like to 
 successfully
complete
 a foundation course.
a master's degree.
 
In a few years I intend to
I'm planning to 
 graduate from
study at 
 the University of Sydney.
Astoria College.
 
In two years what I have in mind is to  major in 
study
explore the area of
 Psychology.
International Trade.
Marketing.
 
Within three years I imagine I will receive
complete
 a BA.
an MA.
an MBA.
a PhD.
 
SKILL    Expressing your feelings, opinions and attitudes.
Questions you may be asked: 
‘What are your thoughts about (controversial issue)?’ 
‘How would you feel if (a controversial issue) were to happen in 
the next three or four years?’ 
‘You seem to support (a controversial viewpoint). Why is this?’ 
‘Have you ever had to choose between (X) and (Y)? How did you make 
this decision? How did you feel as a result of your choice?’ 

SKILL   Explaining why you made certain decisions in the past and 
giving reasons for your plans for the future.
Questions you may be asked: 
‘How did you know that you wanted to become a (candidate's choice 
of profession)?’ 
‘When did you decide to study overseas? What influenced you to make 
this decision?’ 
‘Why have you decided to study (candidate's choice of study)? How 
will this help your future career?’ 

SKILL   Expressing agreement and disagreement.
Questions you may be asked: 
‘I agree with you to a point on this matter, but could you expand 
on it a little more, please?’ 
‘I'm not quite convinced by what you are saying. Could you develop 
your idea more for me, please?’ 
‘I'm sorry I don't quite understand what you are trying to say. 
Could you put it another way, please?’ 
Phrases you could use when agreeing: 
‘Well, of course ... Naturally ... I couldn't agree more ...’ 
Phrases you could use when disagreeing: 
‘I'm sorry. I can't agree with you ... I don't really think so ...
’ 
‘That may be so but ... Unfortunately, I have a different point of 
view ...’ 

SKILL   Discussing hypothetical situations and speculating on future 
events.
Questions you may be asked: 
‘How do you think having a degree from an overseas university is 
going to help your job prospects when you return to (candidate's 
home country)?’ 
‘Do you think that the time spent studying in a foreign country is 
going to benefit you personally? If so, in what ways?’ 
‘How do you think your country benefits when students return from 
studying abroad?’ 

SKILL   Following and responding to changes in tone and direction in 
the interview.
Questions you may be asked: 
‘Do you have any regrets about choosing (candidate's choice of 
profession) or (candidate's choice of country in which to study)?’ 
‘If you could repeat the year of your life, what would you do 
differently?’ 
‘What advice would you give other students planning on (studying 
overseas)?’ 
Phase 5: Conclusion
This is the final section of the assessment and will naturally 
follow on from Phase 4. The interviewer will let you know that the 
interview has come to an end, wish you good luck and say goodbye.
You can prepare yourself for this phase by becoming familiar with 
common expressions of leave-taking, noting them and practising 
responses to them.

SKILLS    Noting that the interview is finishing and saying thank 
you (with a smile!).
Phrases you could use: 
‘Thank you very much.’ 
‘Goodbye.’ 
‘See you.’ 
Coping with the interview
There may be times in the interview when you may not understand what 
the examiner is saying because he or she may be speaking too softly 
or too quickly. Perhaps the examiner may be using words or phrases 
you do not know. At these times, do not be afraid to assert 
yourself. Ask the examiner to speak more loudly, more slowly or to 
use other words. Also, do not hesitate to ask the examiner to repeat 
his or her words at any time.

Phrases you could use: 
‘Could I ask you to speak more loudly please?’ 
‘Sorry but I didn't catch that. Would you please repeat what you 
just said?’ 
‘I'm not quite sure what you mean. Could you explain it to me?’ 


--

                春が来た、春が来た、どこに来た。                               
                山に来た、郷に来た、野にも来た。


※ 来源:·听涛站 tingtao.dhs.org·[FROM: 匿名天使的家] 
[百宝箱] [返回首页] [上级目录] [根目录] [返回顶部] [刷新] [返回]
Powered by KBS BBS 2.0 (http://dev.kcn.cn)
页面执行时间:2.137毫秒