foreign_lg 版 (精华区)

发信人: gutentag ( Bonjour && deeply in LOVE on the web ), 信区: foreign_lg
标  题: IELTS考试阅读 skill
发信站: 听涛站 (2001年08月21日20:53:58 星期二), 站内信件

【Bonjour && deeply in LOVE on the web】 
Skills for the Reading Module                            

One of the main difficulties experienced by students doing the 
Reading Module is not having enough time to complete the test. It 
is, therefore, essential to read both efficiently and effectively.


There are a few main skills that you will need in order to do well 
in the IELTS Reading Module. It is useful to use the following 
procedure for each text that is given.


Previewing (about 2 minutes for each passage)

(a) Study the passage by noting: 

titles 
headings 
illustrations 
diagrams 
any print in bold type or italics. 
(b) Study key parts of the passage by skimming. Read the first 
paragraph which often focuses on the main idea. The first sentence 
of each paragraph usually expresses the key points of the paragraph. 
Generally, the concluding paragraph provides a summary of the given 
passage. You may wish to highlight these with a pen.


Interpreting the instructions and questions (about 2 minutes)

Read each word in the instructions carefully and ensure that you 
understand exactly what is required and in what form. For example, 
the instructions may say, ‘Choose no more than three words from the 
passage for each answer'. In this situation, it would not be 
acceptable to write four or more words. Often students find the 
right answer but present it in the wrong form and, unfortunately, do 
not score any marks for that answer. Understanding what is required, 
therefore, is just as important as finding the right answer in the 
passage.


When you are looking at the questions, you need to recognise: 

what type of question you have to answer (is it gap-filling, 
multiple choice, matching information, etc?) 

whether or not the question requires a specific or general answer 
what form the answer should take (is it a number, date, reason, 
etc?) 
Scanning the text for specific answers (about 1 minute per question)

Use your time wisely. Spend no longer than one minute on finding 
each answer. Only look in the given text, table, diagram or graph 
for the answer required. Locate key words in the question and find 
them, or synonyms for them, in the text. The sentences around these 
words are most likely to contain the answers you need.


If you are still unsure of the answer after you have spent 
approximately one minute on the question, make a sensible guess in 
the appropriate form. You may wish to mark the answers you are 
unsure of in some way so that, if you do have time at the end of the 
Reading Module, you can check these answers again.


Checking your answers (about 3 minutes)

After you have completed your answers for each section, you need to 
check them. Check that you have followed the instructions exactly. 
If you have time, return to the answers you marked because you were 
unsure and see if the answers you have given are the best ones.


    Do not leave any answers blank as you do not lose marks for 
incorrect answers.

Helpful hints for the Practice Reading Module

There may be some words in the passage with which you are 
unfamiliar. Use the strategies explained in the section, ‘Working 
out unfamiliar vocabulary' to help you work out the meanings of 
these words. 

Be aware of the use of connective words. These will help you with 
the general meaning of the text. If you are unsure of any answers, 
check the table of common connective words. 

Note if there is a glossary accompanying the passage. 
Follow the instructions carefully. A correct response will be marked 
wrong if it is written in the wrong form. 
 

Working out unfamiliar vocabulary

When reading a passage in the IELTS test, it is most likely that you 
will come across words with which you are unfamiliar. Be prepared 
for this. You may not need to understand the exact meaning of an 
unknown word, unless there is a question directly related to it.

If you do need to know the meaning of an unfamiliar word, don't 
panic. There are various strategies that you can use to work out the 
meaning of the unknown words.


Check the context

Are there any clues in the surrounding words or phrases? Look 
particularly at the words just before and just after the unfamiliar 
words.


Look for a definition

Sometimes the writers realise that the word is an uncommon one so 
they define, restate, explain or give an example of it. Words that 
signal meaning often include ‘is', ‘means', ‘refers to', ‘that 
is', ‘consists of'. For example, ‘Snoring is a noise generated by 
vibrations of the soft parts of the throat during sleep.' The word 
‘is' signals a definition.


Remember, too, to check if there is a glossary.

Identify the word's place and purpose

Is it a noun, adjective, verb or adverb in the sentence? Are there 
any punctuation clues, for example, semicolons or question marks?


Look for connective words

They are often near the unknown words and will usually help to 
identify the general direction of the argument which will help to 
give some understanding of the unknown word.


Break the word down into syllables

Sometimes knowledge of common roots, affixes and possible similarity 
of words in your own language can help you to identify the meaning.


Treat the unknown word as an algebraic entity ‘X'

Observe the relationship of the unknown word,‘X', to other words 
and concepts with which you are more familiar. Often this is enough 
to answer questions that include‘X'.



--

                春が来た、春が来た、どこに来た。                               
                山に来た、郷に来た、野にも来た。


※ 来源:·听涛站 tingtao.dhs.org·[FROM: 匿名天使的家] 
[百宝箱] [返回首页] [上级目录] [根目录] [返回顶部] [刷新] [返回]
Powered by KBS BBS 2.0 (http://dev.kcn.cn)
页面执行时间:1.431毫秒