foreign_lg 版 (精华区)

发信人: gutentag ( Bonjour && deeply in LOVE on the web ), 信区: foreign_lg
标  题: IELTS考试复习要点
发信站: 听涛站 (2001年08月21日21:12:15 星期二), 站内信件

【Bonjour && deeply in LOVE on the web】 
IELTS Preparation hints                                              

Skills for the Listening Module
Skills for the Reading Module
Skills for the Writing Module
Skills for the Speaking Module

 

The following study hints will help you in the weeks leading up to 
the IELTS. 

Become familiar with the test as early as possible. The skills being 
tested in the IELTS take a period of time to build up. Cramming is 
not an effective study technique for IELTS. 

Use your study time efficiently. Study when you are fresh and, after 
you have planned a timetable, make sure that you keep to it. Set 
goals and ensure that you have adequate breaks. In the IELTS test, 
each of the four Band Modules — Listening, Reading, Writing and 
Speaking — carries the same weight. Study each skill carefully and 
spend more time on the skills in which you feel you are weak. 


Be aware of the exact procedure for the test. Be very clear on the 
order of each section, its length and the specific question types. 
There are many resources available to help you practice these 
skills. 

Having a study partner or a study group is an excellent idea. Other 
students may raise issues that you may not have considered. 


Seek help from teachers, friends and native English speakers. 

Countdown to the test

Days before the test

This is not a time for intensive study. It is a time to review 
skills and your test technique. It is important to exercise, eat, 
rest and sleep well during the week in which you will take the test.



Leave nothing to chance. If you do not know how to get to the test 
centre, try going there at a similar time one or two weeks before 
the real test.


The night before the test

You must have a good dinner and go to bed at your normal time — not 
too early and not too late, as you do not want to disrupt your sleep 
pattern if possible.


Have everything ready that you need to take with you to the test so 
you can simply pick it up in the morning, for example, the test 
registration form, passport, test number, pens, pencils, erasers, 
etc. A pen that runs dry or a pencil that breaks can take several 
minutes to replace. Check before the exam exactly what articles you 
need. Set your alarm clock the night before or arrange a wake-up 
call.


On the morning of the test

Eat a good breakfast. You will have several hours of concentration 
ahead of you and you will need food and drink in the morning. You 
may even want to bring more food or a snack with you, especially if 
your speaking test is at a later time that day. You cannot, however, 
take food or drink into the exam room. If possible, wear a watch in 
case you cannot see the clock in the exam room. It is essential that 
you keep track of time.


Give yourself plenty of time to get to the test centre. You will be 
required to complete a registration form and to show your passport 
before you enter the examination room so you must arrive at the time 
specified by your test centre. If you are early, you could go for a 
walk. If you are late, you will not be allowed to enter. Avoid the 
added tension of having to rush.


During the test

Most students at the test will feel nervous. This is quite normal. 
In fact, it can actually be quite helpful in terms of motivation. It 
may make you alert and help you to focus. The aim is for you to try 
to perform at your optimum level.


In contrast, high levels of anxiety can affect a student's 
performance. However, much of this anxiety can be overcome by good 
preparation, familiarity with test details and a positive attitude.



The examination room should be suitable for testing, that is, the 
lighting, ventilation and temperature should be appropriate. If you 
are uncomfortable because of any of these factors or if there is 
some other problem, such as not being able to hear the recording of 
the Listening Module, make sure you ask the person in charge to do 
something about it. For example, you may ask to change seats.



Examination technique

By using good examination technique you could help to improve your 
overall score for the IELTS test.



Remember that every section is marked independently. Do not 
jeopardise your performance in one section just because you believe 
that you have done badly in another. Do not underestimate or try to 
predict your outcome. You may, in fact, have done better than you 
imagined.


Focus on what you know rather than on what you don't know while you 
are doing the test.

Ensure that you adhere to the times suggested as they usually 
correspond to the number of marks given for a particular question.


In the Listening and Reading Modules, it is a good idea to write 
down an answer, even if you are not sure of it, before moving on to 
the next question. Many students intend to return to the answers 
they have omitted at the end of the test but do not have enough time 
to do so. Furthermore, by writing your best answer at the actual 
time of reading the question, you save the time you  need to spend 
again on re-reading the question and re-acquainting yourself with 
the subject matter. If you are not confident about your answer, mark 
it in some way and return to it at the end.


Do not leave any answers blank.You are not penalised for incorrect 
answers, so ‘guess’ wisely.


 

Skills for the Listening Module

In the IELTS Listening Module, the recording is played once only. 
You must, therefore, use a number of strategies to help you listen 
closely. There are a few main skills you will need to do well in the 
IELTS Listening Module:



Understanding the instructions

Instructions are both written on the question paper and spoken on 
the tape. Read and listen to every word in the instructions very 
carefully. Ensure that you follow them exactly and answer in the 
correct way.

Previewing and predicting

An announcer will briefly outline: 

the topic 
who is talking 
the situation. 
Try to listen carefully as this will help you to preview the 
questions.

Before the recording begins for each section, you will be given up 
to 30 seconds to read and become familiar with the questions. Use 
this time efficiently so that you can prepare yourself to listen for 
the information you need.


    Here are some hints for previewing and prdicting: 

Study the question carefully and try to predict what type of answer 
is required. For example, will it be a date, a name or maybe a 
number? 
Check the differences between similar-looking pictures or diagrams. 


Look for minor details such as different numbers or omissions. 

In addition to the 30 seconds before each section, you will also be 
given 30 seconds after each section to look over your answers. If 
you are satisfied with your answers in the section you have just 
finished, move on to the next section and use the full 60 seconds 
for previewing.


Listening for specific information

Use of previewing and predicting skills will help you listen for the 
specific information you need to answer the questions in the 
Listening Module. Listening for key words and common connective 
words often helps to signal the specific information that you need 
in order to answer the question. Make sure that, while you are 
actually writing your answers, you continue to listen to the 
information given in the recordings as there will not be a second 
opportunity to hear it.


Checking and rewriting

You are given about 30 seconds after each section to check your 
answers. Check that all your answers correspond with the given 
instructions.


Make sure that you have answered every question. Marks are not 
deducted for incorrect answers so, if you are unsure of a particular 
answer, you should guess by writing down what you think is the most 
likely answer.


Check that you have included only what is necessary in the answer.



At the end of the Listening Module, you are given about 10 minutes 
to transfer your answers from the question paper onto the answer 
sheet. Scan your answers to ensure that you have transferred them 
correctly so that the number on the question paper corresponds with 
the number on the answer sheet. Be especially careful when 
transferring answers from tables as sometimes the items are not 
linearly ordered.


 

Skills for the Reading Module

One of the main difficulties experienced by students doing the 
Reading Module is not having enough time to complete the test. It 
is, therefore, essential to read both efficiently and effectively.


There are a few main skills that you will need in order to do well 
in the IELTS Reading Module. It is useful to use the following 
procedure for each text that is given.

Previewing (about 2 minutes for each passage)

(a) Study the passage by noting: 

titles 
headings 
illustrations 
diagrams 
any print in bold type or italics. 
(b) Study key parts of the passage by skimming. Read the first 
paragraph which often focuses on the main idea. The first sentence 
of each paragraph usually expresses the key points of the paragraph. 
Generally, the concluding paragraph provides a summary of the given 
passage. You may wish to highlight these with a pen.


Interpreting the instructions and questions (about 2 minutes)

Read each word in the instructions carefully and ensure that you 
understand exactly what is required and in what form. For example, 
the instructions may say, ‘Choose no more than three words from the 
passage for each answer'. In this situation, it would not be 
acceptable to write four or more words. Often students find the 
right answer but present it in the wrong form and, unfortunately, do 
not score any marks for that answer. Understanding what is required, 
therefore, is just as important as finding the right answer in the 
passage.


When you are looking at the questions, you need to recognise: 

what type of question you have to answer (is it gap-filling, 
multiple choice, matching information, etc?) 
whether or not the question requires a specific or general answer 
what form the answer should take (is it a number, date, reason, 
etc?) 
Scanning the text for specific answers (about 1 minute per question)


Use your time wisely. Spend no longer than one minute on finding 
each answer. Only look in the given text, table, diagram or graph 
for the answer required. Locate key words in the question and find 
them, or synonyms for them, in the text. The sentences around these 
words are most likely to contain the answers you need.


If you are still unsure of the answer after you have spent 
approximately one minute on the question, make a sensible guess in 
the appropriate form. You may wish to mark the answers you are 
unsure of in some way so that, if you do have time at the end of the 
Reading Module, you can check these answers again.


Checking your answers (about 3 minutes)

After you have completed your answers for each section, you need to 
check them. Check that you have followed the instructions exactly. 
If you have time, return to the answers you marked because you were 
unsure and see if the answers you have given are the best ones.


    Do not leave any answers blank as you do not lose marks for 
incorrect answers.

Helpful hints for the Practice Reading Module

There may be some words in the passage with which you are 
unfamiliar. Use the strategies explained in the section, ‘Working 
out unfamiliar vocabulary' to help you work out the meanings of 
these words. 

Be aware of the use of connective words. These will help you with 
the general meaning of the text. If you are unsure of any answers, 
check the table of common connective words. 

Note if there is a glossary accompanying the passage. 
Follow the instructions carefully. A correct response will be marked 
wrong if it is written in the wrong form. 

 

Working out unfamiliar vocabulary

When reading a passage in the IELTS test, it is most likely that you 
will come across words with which you are unfamiliar. Be prepared 
for this. You may not need to understand the exact meaning of an 
unknown word, unless there is a question directly related to it.


If you do need to know the meaning of an unfamiliar word, don't 
panic. There are various strategies that you can use to work out the 
meaning of the unknown words.


Check the context

Are there any clues in the surrounding words or phrases? Look 
particularly at the words just before and just after the unfamiliar 
words.

Look for a definition

Sometimes the writers realise that the word is an uncommon one so 
they define, restate, explain or give an example of it. Words that 
signal meaning often include ‘is', ‘means', ‘refers to', ‘that 
is', ‘consists of'. For example, ‘Snoring is a noise generated by 
vibrations of the soft parts of the throat during sleep.' The word 
‘is' signals a definition.


Remember, too, to check if there is a glossary.

Identify the word's place and purpose

Is it a noun, adjective, verb or adverb in the sentence? Are there 
any punctuation clues, for example, semicolons or question marks?



Look for connective words

They are often near the unknown words and will usually help to 
identify the general direction of the argument which will help to 
give some understanding of the unknown word.


Break the word down into syllables

Sometimes knowledge of common roots, affixes and possible similarity 
of words in your own language can help you to identify the meaning.



Treat the unknown word as an algebraic entity ‘X'

Observe the relationship of the unknown word,‘X', to other words 
and concepts with which you are more familiar. Often this is enough 
to answer questions that include‘X'.


 

Skills for the Writing Module

TASK ONE

In Task 1 of the Writing Module, you are given about 20 minutes to 
write a minimum of 150 words.You are asked to look at a diagram, 
table, graph or short piece of text and describe the information in 
your own words. There are three important steps you should follow: 
preparation, writing and editing. These steps will help you to write 
a coherent and well organised essay in the time given.



Preparation (about 2 minutes)

You need to spend 2-3 minutes working out exactly what you are going 
to do. You should pay attention to the following points: 


Study the question carefully. Most Task 1 writing involves writing a 
report which describes some information given. You may wish to note 
the instructions with a high-lighting pen. 

Think carefully about the topic. Outline some pertinent points. 

Ensure that your ideas are arranged logically. 
 

Writing (about 15 minutes)

When writing a Task 1 report, include: 

introductory sentence 
body paragraphs (1-3) 
concluding sentence (optional) 
Introductory sentence

The introductory sentence explains what you are describing, for 
example:

‘The table compares the population growth and interstate migration 
in each Australian state for 12 months to the end of 1994.'


‘The graph shows the growth of computers in Australia between 1975 
and 1995.'

‘The pie chart represents the proportion of gases contained in 
natural gas.'

 

Body paragraphs

When discussing the date presented in the task, identify significant 
trends and give examples that relate directly to the given 
information to support your statements. If you are explaining a 
process or an object and how it works, you need to group your 
information so that it follows a definite logical order.


Remember that the use of verbs expressed in the present passive 
voice is often appropriate when giving a description of a process or 
procedure, for example:


‘Coffee beans are pulped to remove their casing. They are then 
soaked in water, rinsed thoroughly and dried. After the beans are 
sorted, they are roasted in a kiln and blended. Next, they are 
packed and dispatched to shops and supermarkets.'


 

Concluding sentence (optional)

A simple concluding statement could include any of the following, 
where relevant: 


significant comments 
a potential solution 
an overall summary of the ideas 
future implications. 
 

Editing (about 2 minutes)

Make sure that you have followed the instructions carefully. Be sure 
that you have written what you intended and that no important ideas 
are missing.

In the last few minutes, check for obvious errors, such as spelling 
or grammatical errors.

 

TASK TWO

All too often students begin planning or even writing their answers 
in the IELTS Writing Module before they understand what is actually 
expected of them. Following the steps below will help you to plan a 
well-structured and coherent essay or report that addresses the 
given task.


 

Preparation

You may wish to spend about 5-7 minutes working out exactly what you 
are going to do. There are five steps to consider. 



Study the question carefully. Most task statements or questions have 
a key instructional word or words telling you what to do. Note these 
words with a highlighting pen. 

There are also key topic words which point to the most important 
parts of the question. Underline those words too. Ask yourself how 
the key words relate to the given instruction. 


Think carefully about the topic. How do you feel about it? 

Establish a point of view and list some points for development. The 
answer normally takes the form of a short essay. The word ‘essay' 
comes from an old French word essai which meant ‘to attempt or try 
out', or ‘to test'. In an IELTS Writing Module Task 2 answer, your 
purpose is to develop your point of view in a convincing way. 

Decide which points will be written as topic sentences. Think about 
how they will develop into paragraphs. 

Ensure that your points are arranged in a logical order. 
 

Writing

When you are writing a Task 2 answer, a structure based on the 
following elements could be used (summarised in the flow chart 
opposite).


 

Introductory paragraph

The introduction of a Task 2 answer should begin with a general 
statement or idea of your own that takes into account the key topic 
words or their synonyms. The last sentence of the introduction 
should include a thesis statement which shows the point of  view or 
direction that will be taken in the answer.


 

Body paragraphs

Body paragraphs each consist of several sentences that are arranged 
in a logical way to develop a main idea. You can expect to write 
about 2-4 body paragraphs for a Task 2 answer. Each of these 
contains an appropriate connective word to ensure a smooth 
transition between paragraphs. This connective is then put in a 
topic sentence which is the main point of the paragraph clearly 
stated in a sentence. Every sentence in the paragraph must be 
directly related to it. Try to develop every paragraph adequately. 
This may be done through the use of examples, explanations, detail, 
logical inference, cause and effect or making comparisons or 
contrasts. There are many different ways to organise your ideas for 
body paragraphs. Be confident of the ideas you choose.


 

The conclusion

A good conclusion serves several purposes: 

It indicates the end of your essay. 
It gives your final thoughts and assessments on the essay subject. 


It weighs up the points in your essay and should strengthen your 
thesis statement. 
Do not simply repeat your opening paragraph. This appears too 
mechanical and superficial. 
 

INTRODUCTION

General statement 
Thesis statement 
 

 

BODY PARAGRAPH 1

Topic sentence including connective word 
First supporting sentence 
Second supporting sentence 
Third supporting sentence 
 

 

BODY PARAGRAPH 2 

 

BODY PARAGRAPH 3 

 

FURTHER BODY PARAGRAPHS
 

 

CONCLUSION

Final assessment with concluding connective 
 

 

Editing (about 3-5 minutes)

In the last few minutes, you should check for obvious errors, such 
as spelling or grammatical errors. Be sure you have written what you 
intended and that there are no important ideas missing.

Study the checklist for editing. It lists points to think about when 
checking your essay. Become familiar with the list so that you will 
know what to check for in the actual IELTS Writing Module.

Checklist for editing

1. — I have used accurate grammatical structures, for example, 
consistent verb tenses, subject-verb agreement, accurate word 
formation (especially of nouns, verb and adjectives) and appropriate 
use of ‘a' and ‘the' as well as prepositions.


2. — I have used a range of sentence structures.

3. — I have used appropriate vocabulary.

4. — I have used accurate spelling.

5. — I have stated the main idea for each paragraph in a topic 
sentence and all the points are related to this topic.

6. — I have used connective words effectively to link ideas so that 
the thoughts move logically and clearly from sentence to sentence 
and paragraph to paragraph.


7. — I have developed each paragraph adequately.

8. — I have supplied enough detailed information and sufficient 
examples or facts.

9. — I have developed a definite point of view.

10.— Every paragraph that I have written has definitely helped to 
address the task.
 

 

Skills for the Speaking Module

Before the test begins, the examiner will check your identification. 
For security reasons you will be asked to bring your passport or 
some other photographic identification. You will be asked to sign 
your name, which will be matched up with the photograph and 
signature on your IELTS application form.


The test will then be conducted in five phases, which we will now 
describe in turn.

Phase 1: Introduction

In Phase 1, the examiner will first introduce himself or herself and 
will invite you to do the same. You may be asked some general 
questions about your background, family, home or personal interests.


SKILL      Greeting the interviewer and introducing yourself.

Phrases you could use: 

‘Good afternoon. My name is    (name)    . 
‘Hello. My name is   (name)  but most of my friends call me   
(shortened version of name/nickname)   . 
Think about questions that the examiner might ask about the personal 
information you provided on the application form. With a partner, 
take turns interviewing each other with questions based on this 
information. Try to give full and comprehensive answers to each 
question.

Phase 2: Extended discourse

In phase 2, the interviewer will encourage you to speak for a longer 
period of time on a familiar topic. You may be asked to speak on 
topics related to your country, such as customs or lifestyle, and 
your personal involvement with these. The aim of Phase 2 is to show 
the interviewer that you can describe something, tell a story, give 
information or directions or express your opinion without relying on 
the interviewer to help you through the task.


The idea is for you to talk and give as much information as you can. 
Do not simply answer 'yes' or 'no'. Remember, the interview should 
be like a conversation. Do not memorise responses. If you appear to 
be reciting from memory, the examiner will interrupt  and ask a 
different question.


Before you begin preparing for Phase 2, you may wish to make a list 
of topics related to your country, culture, lifestyle, personal 
interests, etc. Once you have completed such a list, form questions 
that relate to each of the skills for this phase. Think about 
possible questions that could be asked.


With a speaking partner, practise interviewing and being 
interviewed. Try to give full and comprehensive answers to each 
question.


SKILL  Providing general factual information.

Questions you may be asked: 

‘What are some important festivals in your country?' 
‘What kind of climate does your country have?' 
‘What are some of the main industries in your country?' 

SKILL  Expressing your opinions and attitudes.

Questions you may be asked: 

What do you enjoy about the traditional music of your country? 

‘What do you think are positive and negative aspects of your 
country's education system?' 
‘Would you prefer to live in the city or in the countryside and 
why? 
SKILL   Describing a place, event or situation.

Questions you may be asked: 

‘Could you describe the village/town/city in which you grew up'? 


‘What happens during (cultural event, such as Chinese New 
Year/Christmas) in your country'? 
‘Could you tell me how you like to spend your leisure time?' 

SKILL   Comparing places, events or situations.

Questions you may be asked: 

‘How is (city where candidate is studying) different from 
(candidate's home city)?’ 
‘What is the difference between shopping in (city where candidate 
is studying) and shopping in (candidate's home city)?’ 


‘What do you like most about living in (country where candidate is 
studying)? How does that compare with (candidate's home country)?’ 

SKILL    You should be able to give directions and instructions.

Questions you may be asked: 

‘Could you tell me, in detail, how you got from your home to the 
test centre this morning?’ 
‘If I had to catch a train or bus in (candidate's home city) what 
would I do?’ 
‘If I were to meet (an important older person) in your culture, how 
should I greet them to be polite and show respect?’ 
SKILL    You should be able to re-tell a story or a sequence of 
events.

Questions you may be asked: 

‘What happens in (an important festival) in your country?’ 
‘What is the most embarrassing thing that's ever happened to you?’ 

‘What did you do when you were preparing to leave (candidate's home 
country) to come to (country of study)?’ 

SKILL   Explaining how or why something is done.

Questions you may be asked: 

‘Why do people do what?’(referring to something just mentioned) 

‘Could you tell me more about the procedure involved in (the topic 
under discussion)’ 
‘How do people celebrate the New Year in (candidate's country)?’ 

Phase 3: Elicitation

In Phase 3, the interviewer wants to ascertain how competent you are 
at gaining information on a given topic.

You will be given a card. On this card will be written a brief 
outline of a particular situation. The card will state your role and 
the role of the interviewer. You need to ask questions to find out 
more information. The card will suggest things for you to ask but 
these are only given to you as a guide. Do not feel compelled to 
follow these suggestions if you have ideas of your own.



You are responsible for starting the conversation and, to some 
degree, developing and directing the flow of dialogue.


To prepare for Phase 3, select one of the exercises from the 
Practice work cards below. Practise asking questions with a partner.


Phase 4: Speculation and attitudes

In Phase 4, the interviewer will converse with you in greater depth 
on a particular topic. Topics that may be discussed include your 
plans for the immediate and long-term future and the impact that 
these may have on you and your family. Your opinion about, attitude 
towards and reasons for your particular future plans may also be 
discussed.


The interviewer may not understand or agree with some of your 
responses. You may be asked to expand or elaborate on some point 
that you have made, so be prepared for such a response. Being 
prepared, however, never means memorising set responses.



During Phase 4, the interviewer will allow the discussion to become 
more complex. He or she may refer to other comments you have 
previously made so you may have to defend your opinion or give a 
more detailed explanation of an idea you have already mentioned.


Before you begin preparing for Phase 4, you may wish to make a list 
of your future plans under the headings of academic, professional, 
personal and possible conse-quences of these plans. Also, make a 
list of topics that relate to your personal interests in life as 
well as a wider rangs of topics relating to your country, profession 
and specific area of study.


SKILL   Discussing your future plans.

Questions you may be asked: 

‘Tell me what you plan to do when you finish your undergraduate 
studies.’ 

‘Have you thought about which university you would like to study at 
and why?’ 
‘How did you come to choose (a chosen area of study)?’ 

‘Would you ever like to have your own business? Why or why not?’ 

Here are some key phrases you could use:

In the future I hope to 
I would like to 
 successfully
complete
 a foundation course.
a master's degree.
 
In a few years I intend to
I'm planning to 
 graduate from
study at 
 the University of Sydney.
Astoria College.
 
In two years what I have in mind is to  major in 
study

explore the area of
 Psychology.
International Trade.

Marketing.
 
Within three years I imagine I will receive
complete
 a BA.
an MA.

an MBA.

a PhD.
 

SKILL    Expressing your feelings, opinions and attitudes.

Questions you may be asked: 

‘What are your thoughts about (controversial issue)?’ 
‘How would you feel if (a controversial issue) were to happen in 
the next three or four years?’ 
‘You seem to support (a controversial viewpoint). Why is this?’ 
‘Have you ever had to choose between (X) and (Y)? How did you make 
this decision? How did you feel as a result of your choice?’ 
SKILL   Explaining why you made certain decisions in the past and 
giving reasons for your plans for the future.

Questions you may be asked: 

‘How did you know that you wanted to become a (candidate's choice 
of profession)?’ 
‘When did you decide to study overseas? What influenced you to make 
this decision?’ 
‘Why have you decided to study (candidate's choice of study)? How 
will this help your future career?’ 
SKILL   Expressing agreement and disagreement.

Questions you may be asked: 

‘I agree with you to a point on this matter, but could you expand 
on it a little more, please?’ 
‘I'm not quite convinced by what you are saying. Could you develop 
your idea more for me, please?’ 
‘I'm sorry I don't quite understand what you are trying to say. 
Could you put it another way, please?’ 
Phrases you could use when agreeing: 

‘Well, of course ... Naturally ... I couldn't agree more ...’ 

Phrases you could use when disagreeing: 

‘I'm sorry. I can't agree with you ... I don't really think so ...’ 
‘That may be so but ... Unfortunately, I have a different point of 
view ...’ 
SKILL   Discussing hypothetical situations and speculating on future 
events.

Questions you may be asked: 

‘How do you think having a degree from an overseas university is 
going to help your job prospects when you return to (candidate's 
home country)?’ 
‘Do you think that the time spent studying in a foreign country is 
going to benefit you personally? If so, in what ways?’ 
‘How do you think your country benefits when students return from 
studying abroad?’ 
SKILL   Following and responding to changes in tone and direction in 
the interview.

Questions you may be asked: 

‘Do you have any regrets about choosing (candidate's choice of 
profession) or (candidate's choice of country in which to study)?’ 
‘If you could repeat the year of your life, what would you do 
differently?’ 
‘What advice would you give other students planning on (studying 
overseas)?’ 
Phase 5: Conclusion

This is the final section of the assessment and will naturally 
follow on from Phase 4. The interviewer will let you know that the 
interview has come to an end, wish you good luck and say goodbye.


You can prepare yourself for this phase by becoming familiar with 
common expressions of leave-taking, noting them and practising 
responses to them.

SKILLS    Noting that the interview is finishing and saying thank 
you (with a smile!).

Phrases you could use: 

‘Thank you very much.’ 
‘Goodbye.’ 
‘See you.’ 
Coping with the interview

There may be times in the interview when you may not understand what 
the examiner is saying because he or she may be speaking too softly 
or too quickly. Perhaps the examiner may be using words or phrases 
you do not know. At these times, do not be afraid to assert 
yourself. Ask the examiner to speak more loudly, more slowly or to 
use other words. Also, do not hesitate to ask the examiner to repeat 
his or her words at any time.


Phrases you could use: 

‘Could I ask you to speak more loudly please?’ 
‘Sorry but I didn't catch that. Would you please repeat what you 
just said?’ 
‘I'm not quite sure what you mean. Could you explain it to me?’ 

--

                春が来た、春が来た、どこに来た。                               
                山に来た、郷に来た、野にも来た。


※ 来源:·听涛站 tingtao.dhs.org·[FROM: 匿名天使的家] 
[百宝箱] [返回首页] [上级目录] [根目录] [返回顶部] [刷新] [返回]
Powered by KBS BBS 2.0 (http://dev.kcn.cn)
页面执行时间:5.017毫秒